تیراژ کتاب؛ ۲۰ نسخه!

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۹۸

شمارگان کتاب‌های یک ناشر که از قضا ناشر دولتی هم هست، به عدد عجیب ۲۰ نسخه رسید! این رقم تاکنون در صنعت نشر ایران بی‌سابقه بوده و زنگ خطر جدی را در حوزه صنعت نشر کشور به صدا درآورده است.

اخیرا کتابی جدید در تعداد انگشت‌شمار، بی‌سابقه و بسیار عجیب ۲۰ نسخه چاپ شده است!

شهناز شفیع‌خانی مسوول دفتر نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن تایید این موضوع، درباره علت آن گفت: «واقعیت این است که ما با مشکلات بودجه‌یی روبه‌رو هستیم و به خاطر همین مسائل، نه فقط این کتاب بلکه اکثر کتاب‌های ما در شمارگانی در همین حدود منتشر می‌شوند».

وی با بیان اینکه اگر ناشری علاقه‌مند باشد اعلام آمادگی کند که کتاب‌های ما را به صورت چاپ مشترک منتشر کند، ما در چاپ دوم می‌توانیم شمارگان کتاب‌هایمان را بالا ببریم، افزود: ما علاوه بر مشکلات بودجه‌یی، با تعداد زیادی کتاب که در پژوهشگاه تولید شده‌اند، رو‌به‌رو هستیم و از آنجا که قصد نداریم آنها را بایگانی کنیم و در انبارها نگه‌داریم، به ناچار در همین تعداد اندک منتشرشان می‌کنیم. ما خود را موظف می‌دانیم که این آثار به دست مخاطبش برسد. شفیع‌خانی اضافه کرد: «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال جاری تقریبا ۸۰ عنوان کتاب چاپ کرده است. اگرچه این پژوهشگاه از مراکز زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما بودجه محدودی دارد و طبیعتا انتشاراتش هم بودجه‌یی محدودتر. بیشتر بودجه پژوهشگاه صرف پژوهش می‌شود».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر