ال‌چاپو دوباره به دام افتاد

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۱۵


نیویورک تایمز

بزرگ‌ترین قاچاقچی فراری مکزیکی در نبرد مسلحانه دوباره دستگیر شد - او به نماد بی‌کفایتی دولت بدل شد؛ چهره‌یی که بعد از فرارش از امن‌ترین زندان مکزیک، به نظر شکست‌ناپذیر می‌آمد. اما روز جمعه و بعد از گذشت نزدیک به 6ماه از فرارش، حوآکین گوسمان لوئرا قاچاقچی مکزیکی که با لقب اِل‌چاپو(کوتوله) شناخته می‌شد، در یک نبرد مسلحانه دوباره دستگیر شد.

دو سال استخدام شغلی قدرتمند - آخرین باری که اقتصاد امریکا چنین گستره ایجاد شغلی بزرگی داشت، فیس‌بوک وجود نداشت و بیانسه هنوز عضو گروه دِستِنیز چایلد بود. در سال2015، این کشور 2.65میلیون شغل جدید به‌وجود آورد که به این ترتیب، دو سال رشد مداوم را به اوج خود رساند. دولت روز جمعه گزارش داد که رشد استخدام به بالاترین حد خود از اواخر دهه1990 تا به حال رسیده است.

در بازرسی فولکس‌واگن، ایالت‌ها با دیوار حریم خصوصی مواجه می‌شوند - به گفته مسوولان رسمی چند ایالت، کمپانی فولکس‌واگن با ذکر قوانین حریم خصوصی آلمان به‌عنوان دلیل، قبول به ارائه ایمیل‌ها و دیگر ارتباطات میان مدیرهای اجرایی‌اش به دادستان کل ایالات‌متحده نکرده و با این کار نگذاشته امریکا پرونده رسوایی انتشار گازهای مضر این کمپانی را به درستی مورد بررسی قرار دهد.

طراح عصر فضا - آندره کورِژه که در دهه1960 برای زنانی مثل کاترین دونوو و ژکلین کندی لباس طراحی می‌کرد، درگذشت؛ او 96 سال داشت.


واشنگتن پست

برخورد جدید با پروپاگاندای داعش - مسوولان امریکایی گفتند که دولت اوباما می‌خواهد تلاش‌هایش در مبارزه با پروپاگاندای آنلاین داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را به کلی تغییر دهد. مسوولان یک گروه عملیاتی ویژه ضدتروریستی درست می‌کنند که پایگاهش در وزارت امنیت ملی خواهد بود، اما از چند سازمان فدرال و محلی دیگر هم نیرو خواهد گرفت.


گاردین

با گذشت یک هفته، محدودیت آلودگی هوا در لندن شکسته شد - تنها با گذشته یک هفته از فرا رسیدن سال2016، شهر لندن محدودیت آلودگی هوای سالانه خود را شکسته و این خبر با فاصله کمی بعد از این به گوش می‌رسد که دولت نقشه‌هایش برای تمیز کردن هوای بریتانیا را منتشر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر