اپلیکیشن‌های زیرک را دریابید

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۲

چندسالی‌ است استفاده از انواع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف درمیان دارندگان گوشی‌های هوشمند باب شده تا ارتباطات دردنیای مجازی گسترش بیشتری پیدا کند؛ البته بعضی اوقات هم این برنامه‌ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کاربران می‌شود. برنامه‌هایی نظیر اینستاگرام، وایبر، واتس‌اپ، تانگو، لاین و... علاوه بر قابلیت گپ (Chat)، اشتراک عکس و فیلم را به کاربران خود می‌دهد که گاهی اوقات به علت رعایت نکردن موارد ایمنی باعث دردسرهایی برای کاربر می‌شود.

درعین حال مواقعی هم امکان کلاهبرداری از فرد را فراهم می‌کند. کافی‌ است یک مزاحم شماره‌یی از کسی داشته باشد تا به راحتی از طریق برنامه‌های مختلف به مسایل خصوصی و عکس‌هایش دسترسی پیدا و برایش مزاحمت ایجادکند.

برای این کار باید دسترسی برنامه‌ها را برای افراد ناشناس بست تا هر کسی فقط با داشتن شماره تلفن به زندگی خصوصی کسی دسترسی پیدا نکند. البته برای جلوگیری از این مشکلات راه‌حل‌های دیگری هم وجود دارد که کمک می‌کند با خیال راحت از اندروید خود لذت ببرید:

از نصب اپلیکیشن‌هایی که اطلاعاتی در موردشان ندارید، پرهیز کنید زیرا امکان دارد این اپ‌ها پس از نصب امکان نفوذ هکرها و افراد ناشناس را به محتوای گوشی کاربر باز کرده و اطلاعات موجود روی کارت SD یا لاگ‌های مختلف گوشی را دردسترس دیگران قرار دهد.

برای پرهیز از چنین مشکلاتی وقتی برنامه‌یی را نصب می‌کنید؛ بهتر است اگر دسترسی‌های خاصی از شما خواست به آن اجازه نصب ندهید زیرا امکان دارد محتویات گوشی‌تان را به سرقت ببرد. بدتر اینکه بسیاری از این برنامه‌ها حجم زیادی از اینترنت موبایل را صرف به روزرسانی‌های گا وبی‌گاه خود می‌کند.

و نیز حداقل سعی کنید به WiFi مکان‌های عمومی متصل نشوید. درصورتی هم که به اجبار به چنین کاری دست زدید حتما از طریق وی‌پی‌ان یا دیگر ابزارهای عبور از فیلترینگ استفاده کنید تا امکان دسترسی دیگران به آدرس آی‌پی شما مسدود شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر