کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۵

براساس پیش‌بینی فعالان بازار تلفن همراه، آیفون6 و 6پلاس، طی 2 تا 3هفته آینده به بازار ایران وارد می‌شوند. همچنین تخمین زده می‌شود؛ آیفون6 با قیمت حدود سه‌میلیون‌تومان وارد بازار شود و پس از فروکش‌کردن تب خرید آن، قیمت این محصول روی مبلغ دومیلیون‌و500‌هزار‌تومان ثابت بماند. برخی فروشندگان بازار از اواسط هفته گذشته از پیش‌فروش این گوشی جدید اپل با قیمت چهارمیلیون‌تومان خبر داده بودند.

کارگروه فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر از تدوین مرامنامه اخلاقی فضای مجازی در راستای ارتقای بینش و منش اخلاقی فضای مجازی داد و گفت: با وجود آنکه اغلب مردم از ملاحظات اخلاقی به‌صورت عام آگاهی دارند اما در مواجهه با شرایط خاص و جدید در تشخیص اینکه در مصادیق خاص باید چگونه رفتار کرد، به کمک نیاز دارند.

محققان راهی برای حمله به اطلاعات کامپیوتری ازطریق لمس‌کردن قسمت‌های فلزی کامپیوتر پیدا کرده‌اند. چیزی که این محققان به آن دست یافته‌اند هم از این نوع حملات است. همه‌ قسمت‌های فلزی لپ‌تاپ، در یک سطح پایدار از زمین هستند، اما همیشه نوساناتی را از جانب میدان‌های الکتریکی قطعات دیگر تحمل می‌کنند که این نوسانات قابل اندازه‌گیری است و محققان معتقدند: با اندازه‌گیری همین نوسانات می‌توان اطلاعاتی را درباره کلید‌های افشا پیدا کرد.

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در مرکز Arabian Computer، نشان می‌دهد، متخصصان فناوری در منطقه خاورمیانه در هر سال به‌طور میانگین ۸۱‌هزاردلار حقوق می‌گیرد. براساس این نظرسنجی سالانه میزان حقوق و دستمزد متخصصان فناوری در منطقه خاورمیانه طی یک‌سال گذشته با تغییراتی همراه بوده است. این درحالی بوده است که ۱۱درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق اعلام کردند در طول یک‌سال حداقل ۱۵۰‌هزاردلار حقوق می‌گیرند.

کاربران آیفون و آی‌پد که از رونمایی نسخه تازه سیستم‌عامل تلفن‌های اپل به‌ستوه آمده‌اند، حالا درددل‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و بسیاری از آنها مجبور شدند تعداد زیادی عکس، ویدیو و فایل‌های دیگر را از روی آیفون یا آی‌پد خود پاک کنند تا فضای لازم (5/8 گیگابایت) برای روزآمد کردن نسخه تازه سیستم‌عامل اپل (iOS8) به وجود آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر