لرزه بر صنعت گوشت امریکا

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۲۴


مازیار معتمدی

نیویورک تایمز

زلزله مرگبار در پاکستان و افغانستان- در شهر پیشاور پاکستان بعد از زلزله‌یی که باعث مرگ بیش از 200 نفر شد، زنی که زیر آوار گیر کرده بود، توسط نیروهای امداد نجات پیدا کرد.

دوران مدیریت متناقض فیورینا در اچ‌پی- در کمپانی هیولت پاکارد، کارلی فیورینا به کافه‌تریای کارمندان نمی‌رفت و با وجود اینکه دستیارانش درخواست می‌کردند با کارمندان درجه پایین‌تر هم معاشرت کند، او ناهارش را در دفتر شیشه‌ای‌اش می‌خورد. اما در هفته پایانی‌اش به عنوان مدیرعامل، او در مراسم خاکسپاری همسر یکی از کارمندانش شرکت کرد و به پسر او تسلیت گفت. او عهد وفاداری نسبت به ارزش‌های متواضعانه موسسان کمپانی بست که خودشان با فورد تاوروس سرکار می‌رفتند، اما خودش با ماشین شوفردار سفر می‌کرد و وقتی می‌خواست از خودش در خبرنامه کارمندان بگوید، بر قایق تفریحی 52 فوتی‌اش تاکید کرد. او از کارمندان تعریف می‌کرد و یک‌بار یکی از آنها را به جلسه هیات‌مدیره برد و یک تاج تقلبی روی سرش گذاشت، اما از سوی دیگر مسوولیت نظارت بر اخراج 30 هزار کارمندش را در موجی از کاهش نیروهای کاری برعهده داشت.

در حالی که این مدیر اکنون نامزد رقابت ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه شده، در زمان مدیریت وی در کمپانی اچ‌پی، مجموعه‌یی از خبرهای ادغام‌های سازمانی اشتباه، جاسوسی در جلسات هیات‌مدیره و برکناری حیرت‌انگیز یک چهره مشهور سیلیکون ولی از کار دیده می‌شود. اما چیزی که در آن روایت‌های دراماتیک گم می‌شود، درکی از بافت مدیریت روزمره اوست. سبک مدیریتی خاص و متناقض او طی جلسات طرح استراتژی نه چندان جالب، ملاقات‌های معمولی با زیردستان و سخنرانی‌های او برای نیروی کاری جهانی کمپانی اچ‌پی آشکار می‌شود.


واشنگتن پست

توجه به نقش گسترده‌تر ایالات متحده در مقابله با داعش - مسوولان رسمی می‌گویند مشاوران ارشد امنیت ملی پرزیدنت اوباما تدابیری را به او توصیه کردند که نیروهای ایالات متحده را به خط‌های مقدم عراق و سوریه نزدیک‌تر می‌کند؛ امری که نشان‌دهنده نارضایتی رو به افزایش کاخ سفید از میزان پیشرفت امریکا در مقابله با داعش و فشار بیشتر پنتاگون برای افزایش میزان حضور نظامی امریکا در درگیری‌های خارج از کشور است. بحث سر این قدم‌های جدید پیشنهادی که برای نخستین بار تعدادی محدود از نیروهای عملیات ویژه را در سوریه قرار داده و مشاوران امریکایی را به نبردهای مسلحانه در عراق نزدیک‌تر می‌کند، در حالی پیش آمده که اشتون بی. کارتر وزیر دفاع ایالات متحده خواستار حضور نظامی بیشتر در عراق‌، سوریه و افغانستان است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید گوشت فرآوری‌شده سرطان‌زاست - یکی از بخش‌های تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز دوشنبه اعلام کرد بیکن، سوسیس و دیگر گوشت‌های فرآوری‌شده باعث به وجود آمدن سرطان می‌شوند و گوشت قرمز هم احتمالا همین اثر را دارد. گزارش این گروه تاثیرگذار، نمایانگر یکی از تهاجمی‌ترین موضع‌گیری‌های یک سازمان بزرگ بهداشتی علیه گوشت است و انتظار می‌رود در ایالات متحده با انتقادهای سفت و سخت رو به رو شود. کشفیات سازمان بهداشت جهانی توسط هیاتی متشکل از 22متخصص بین‌المللی به دست آمده که چندین دهه تحقیقات درباره ارتباط بین گوشت قرمز، گوشت‌های فرآوری‌شده و سرطان را بازبینی کردند. این هیات آزمایش‌های حیوانی، مطالعات رژیم‌های غذایی انسانی و پروسه‌های سلولی که ممکن است توضیح دهند گوشت قرمز چطور باعث ابتلا به سرطان می‌شود را مورد بررسی قرار داد. اما تصمیم این هیات به اتفاق آرا نبود و با به وجود آوردن نگرانی‌های مرگبار درباره محصولی که بخش اصلی غذاهای بی‌شمار امریکایی را تشکیل می‌دهد، مسلما بحث‌برانگیز خواهد بود. صنعت گوشت 95 میلیارد دلاری ایالات متحده چندین ماه است که دارد آماده پاسخ به این مساله می‌شود و بعضی دانشمندان، از جمله کسانی که ارتباط رسمی با صنعت گوشت ندارند، این مساله را زیر سوال بردند که آیا می‌توان با شواهد فعلی تصمیمی با قاطعیت تصمیم سازمان بهداشت جهانی گرفت یا خیر.


گاردین

دستگیری پسر 15 ساله در رابطه با حمله سایبری به تاک‌تاک - پسری 15 ساله در رابطه با حمله سایبری به وبسایت تاک‌تاک در شمال ایرلند دستگیر شد. هفته گذشته این کمپانی تامین‌کننده خدمات تلفنی و اینترنتی گفته بود هک شده و احتمال می‌رود بانک داده‌ها و اطلاعات شخصی 4 میلیون کاربرش مورد دسترسی قرار گرفته باشد. این پسر توسط افسران پلیس ایرلند شمالی (PSNI) با همکاری کارآگاه‌های واحد جرایم سایبری پلیس لندن (MPCCU) در شهرستان انتریم دستگیر شد. کمپانی تاک‌تاک در بیانیه‌یی گفت: «ما می‌دانیم که این زمانی نگران‌کننده برای مشتریان است و از پاسخ سریع و تلاش سخت پلیس تشکر می‌کنیم. ما به همکاری با تحقیقات پلیس ادامه خواهیم داد». سهام کمپانی تاک‌تاک طی هفته گذشته شاهد کاهشی 12 درصدی بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر