اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۴۳

ادامه روند کاهشی دلار و سکه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز سه‌شنبه با 9 تومان افت سه هزار و 441 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 4هزار تومان کاهش 942هزار تومان تعیین کردند.

هر یورو در بازار آزاد با 17تومان افت سه هزار و 921 تومان و هر پوند نیز با 2 تومان افزایش 5 هزار و 320تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با چهار و سه هزار تومان افت 942 و 940هزار تومان تعیین قیمت شد. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با دو هزار تومان افت 470هزار تومان و هر ربع سکه نیز با 5هزار تومان ریزش 245هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی با یک هزار تومان افت 169هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 96هزار و 100تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا نیز با یک دلار افزایش 1175دلار قیمت‌گذاری شد.


دستورالعمل حسابداری

کارت اعتباری مرابحه ابلاغ شد

«دستورالعمل حسابداری کارت اعتباری مرابحه» برای ایجاد وحدت رویه، شناسایی و ثبت دقیق رویدادهای مالی مربوط و ارتقای شفافیت صورت‌های مالی موسسات اعتباری در بخشنامه‌یی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «دستورالعمل حسابداری کارت اعتباری مرابحه» در بانک مرکزی تدوین و در چهاردهمین جلسه ‌مورخ پنجم مهرماه 94 کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری به تصویب رسید. در متن ضوابط ابلاغی نیز تصریح شده است، «دستورالعمل حسابداری کارت اعتباری مرابحه» درخصوص قراردادهای کارت مرابحه که از تاریخ چهارم شهریور94 به بعد منعقد یا تمدید شده‌اند، لازم‌الاجرا بوده و لذا بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند؛ در چارچوب مفاد بندهای (39) و (40) استاندارد حسابداری شماره (6) با عنوان «گزارش عملکرد مالی»، ثبت‌های حسابداری اصلاحی لازم را وفق مفاد دستورالعمل ابلاغی در دفاتر خود اعمال کنند.

برهمین اساس از تاریخ اجرایی شدن دستورالعمل جدید، مقررات مغایر با آن ازجمله بخشنامه شماره 91.29506 مورخ 10/2/1391، درخصوص «دستورالعمل حسابداری کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه»، موضوع نخستین جلسه مورخ 6/1/1391 کمیسیون اعتباری بانک مرکزی منسوخ می‌شود.

در این بخشنامه بر حسن اجرای آن و نظارت دقیق مقدمات اجرای موارد مطروحه تاکید شده است.


برندگان قرعه‌کشی

بانک سپه مشخص شد

با حضور ناظران قانونی سی‌وهفتمین مرحله قرعه‌کشی جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار و برندگان آن مشخص شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: این مرحله از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه با حضور نماینده دادستان کل کشور، نماینده بانک مرکزی، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، کاظم‌نژاد عضو هیات‌مدیره و روسای ادارات بانک سپه برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای این مراسم جلالی مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل روابط عمومی ضمن ارائه گزارش درخصوص روند برگزاری قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه گفت: با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تایید هیات محترم نظارت سی‌وهفتمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز مربوط به تاریخ 16/7/1393 الی 31/6/1394 است.

رییس اداره کل روابط عمومی تصریح کرد: جوایز سی‌وهفتمین مرحله قرعه‌کشی شامل 91 کمک هزینه خرید مسکن هریک به مبلغ 500میلیون ریال، 991 کمک هزینه خرید خودرو داخلی هریک به مبلغ 220میلیون ریال و میلیاردها ریال کمک هزینه خرید صنایع‌دستی است.

جلالی همچنین تعداد کل جوایز این دوره از حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز را 545هزارو975 نفر اعلام کرد.

رییس اداره کل روابط عمومی با تشکر از ناظران قانونی و هیات نظارت به روند برگزاری قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک سپه افزود: از نماینده دادستان کل کشور، نماینده بانک مرکزی و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل زحماتی که در برگزاری هرچه بهتر و نظارت بر اجرای قانونی و دقیق برگزاری قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه داشتند، تشکر می‌کنم.


حضور قدرتمند شرکت کارگزاری بانک تجارت در بازارهای بورس

شرکت کارگزاری بانک تجارت رتبه نخست را در بین کارگزاری‌ها از نظر آمار معاملات شرکت‌های کارگزاری در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس در شهریورماه کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، امیر شیروانی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک تجارت روز سه‌شنبه 28 مهرماه با اشاره به این مطلب گفت: شرکت کارگزاری با طیف متنوع خدمات بازار سرمایه به مشتریان درچهار بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی حضوری فعال دارد. وی اظهار داشت: مفتخریم به اطلاع هموطنان و مشتریان بانک برسانیم که شرکت کارگزاری بانک تجارت در شهریورماه سال جاری موفق شد رتبه اول آمار معاملات دربورس را دربین شرکت‌های کارگزاری بورس کسب کند. مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک تجارت با اشاره به دیگر خدمات این شرکت برای مشتریان گفت: صندوق‌های بازارگردانی، صندوق قابل معامله و صندوق مشترک ازجمله گزینه‌هایی است که مشتریان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس استفاده کنند. از مزایای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها سود بردن از یک تیم کارشناسی مجرب برای خرید و فروش سهام با حداقل ریسک است. وی با اشاره به برخی دیگر از خدمات شرکت کارگزاری بانک تجارت گفت: یکی از این خدمات امکان انجام معاملات آتی سکه به صورت آنلاین است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر