مخالفت نمایندگان با کاهش سهم تعاون از اقتصاد

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۳۳

ابوذر ندیمی درخصوص این مطلب که گفته شده سهم تعاون در برنامه ششم به 15درصد برسد، چراکه رسیدن به سهم 25درصدی نیازمند زیرساخت‌هایی است که درحال حاضر مهیا نیست، بیان کرد: «تلاش براین است که سهم تعاون در برنامه ششم توسعه به 25درصد یا نزدیک به این رقم برسد. رویکرد دولت و فراکسیون تعاون مجلس این است که سهم تعاون افزایش یابد.» رییس فراکسیون تعاون مجلس با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم و تعاون در اقتصاد بیان داشت: «دولت و مجلس از این سهم حمایت خواهند کرد.»

ندیمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: «تلاش براین است که در برنامه 5ساله ششم توسعه سهم تعاون در اقتصاد به 25درصد یا رقمی نزدیک آن برسد.» وی در ادامه افزود: «این رقم در دل بودجه دولت نهفته است، در قالب تسهیلات و ایجاد فرصت‌ها ارائه می‌شود. با توجه به اینکه سهم تعاون در مشارکت ملی دراقتصاد تاثیر دارد، امیدواریم افزایش سهم تعاون اتفاق بیفتد.»سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص خبر کاهش سهم تعاون از اقتصاد به 15درصد تاکید کرد: «قطعا با کاهش سهم تعاون از رقمی که درنظر گرفته شده، مخالف هستم. سهم تعاون را در اقتصاد باید افزایش دهیم، نه کاهش.» وی افزود: اعتقاد به تعاون در کشور ما وجود به اندازه کافی وجود نداشته و این اعتقاد باید ایجاد شود. موسوی لارگانی با بیان اینکه کاهش سهم تعاون از رقمی که برای آن درنظر گرفته شده، مخالف قانون اساسی است، تاکید کرد: مسوولان دولتی و مجلس باید دست به دست هم تعاون را از این وضعیت نجات دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به سهم 5درصدی تعاون در اقتصاد درحال حاضر بیان داشت: «تعاون با همین سهم سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارد. وی بر نقش تعاون در افزایش تولید ملی، رونق کسب‌وکار تاکید کرد.» نماینده فلاورجان درمجلس با اشاره به اینکه تعاونگران چون برای خود کار می‌کنند، دلسوزانه فعالیت می‌کنند و به سود و زیانی که می‌بینند، توجه دارند، از این‌رو بخش تعاون می‌تواند تحولی را در اقتصاد ایجاد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر