ابراز تمایل «او‌ام وی» اتریشی به حضور در صنعت نفت ایران

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۸۳

شانا

مدیرعامل او‌ام وی با اشاره به فرصت بزرگ این شرکت اتریشی برای حضور در بخش‌های نفت و گاز ایران گفت: شرکت او‌ام وی می‌تواند با فناوری‌های خود به توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران کمک کند.

به گزارش رویترز از وین، راینر سیله که قرار است ماه آینده میلادی برای ملاقات با مقام‌های نفتی ایران به تهران سفر کند، چهارشنبه (٢١ مردادماه) گفت: توافق جامع هسته‌یی تهران و کشورهای گروه ١+٥ گزینه‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز ایران پیش‌ روی شرکت‌های نفت و گاز جهان و شرکت او‌ام وی قرار می‌دهد.

وی افزود: ایران برای جذب سرمایه‌های خارجی و شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز در پروژه‌های نفتی خود، با توجه به افت قیمت‌های جهانی نفت‌خام که شرکت‌ها را به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود سوق داده است، باید مشوق‌های جذاب‌تر و بهتری در قراردادهای نفتی خود پیشنهاد دهد. مدیرعامل او‌ام‌وی با بیان این که ایران یک فرصت بزرگ برای او‌ام‌وی به شمار می‌رود، گفت: قراردادهای کنونی نفت و گاز ایران برای سرمایه‌گذاران احتمالی و ما برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز این کشور عضو سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) مناسب نیست.

سیله که به مطلوب نبودن قراردادهای نفتی بیع متقابل ایران اشاره داشت، از گفتن جزییات درباره اینکه چرا شرایط سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی این کشور مطلوب نیست و اینکه او‌ام‌وی خواهان چه شرایطی است، خودداری کرد.

با این حال، مدیرعامل او‌ام‌وی از تلاش ایرانی‌ها برای بهبود مدل قراردادهای نفتی ایران و پیشنهاد شرایط جذاب خبر داد. سیله گفت: چنانچه او‌ام و در ایران حضور یابد، این حضور رقابتی خواهد بود میان این فرصت بزرگ با دیگر فرصت‌های موجود و این درحالی است که ما به دنبال محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های خود به دلیل افت قیمت‌های جهانی نفت‌خام هستیم.

وی که قرار است ماه سپتامبر به همراه یک هیات اتریشی به تهران بیاید، اعلام کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های کافی، او‌‌ام‌وی هم‌اکنون تمایلی برای خرید گاز ایران ندارد.

مدیرعامل او‌‌ام‌وی در کنفرانس ٢ روزه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در وین اتریش که معاون وزیر نفت ایران در آن جا عنوان کرده بود مدل تازه قراردادهای نفتی ایران نگرانی‌های گذشته شرکت‌های نفتی را برطرف می‌کند، شرکت کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر