تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۴۵

پیشرفت 30درصدی پتروشیمی مرجان

شانا مدیرعامل پتروشیمی مرجان از پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این طرح با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ٦٥٠هزار تن در نیمه دوم سال آینده خبر داد. حسن بیگی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون همه تجهیزات و کالاهای موردنیاز در طرح متانول هفتم (پتروشیمی مرجان) خریداری شده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان نیمه دوم سال آینده عملیات نصب تجهیزات در طرح انجام خواهد شد. وی افزود: در صورت اجرای تعهدهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پتروشیمی دماوند در زمینه تامین خوراک و یوتیلیتی، امیدواریم این طرح در محدوده زمانی برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری برسد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان از پیشرفت 30.1درصدی این پتروشیمی تا به امروز خبر داد و گفت: مراحل عملیات احداث و سیویل ساخت این کارخانه پتروشیمی، کار انتقال و نصب سه برج تقطیر این طرح با موفقیت انجام شده است. شرکت سرمایه‌گذاری ساتا (شستان) ٦٧درصد از مالکیت سهام مرجان را دراختیار دارد و تاکنون افزون از ٨٨٧میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است. پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به‌شمار می‌رود. ظرفیت تولیدی این واحد پتروشیمی سالانه یک‌میلیون و ٦٥٠هزار تن متانول خواهد بود. ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ٦٥٠هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافق‌های صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

ورود سوییسی‌ها به پتروشیمی ایران

شانا کابینه سوییس روز چهارشنبه، ٢١مردادماه تصمیم گرفت تحریم‌های ایران را که از ژانویه٢٠١٤ تعلیق شده بود، روز پنج‌شنبه ٢٢مرداد ماه لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری سوییس اینفو، تصمیم کابینه سوییس برای لغو تحریم‌های ایران که از روز پنج‌شنبه اجرایی می‌شود، در پی توافق جامع هسته‌یی تهران و کشورهای گروه ١+٥ در وین اتریش در ١٤جولای (٢٣ تیرماه) رخ داده است. تحریم‌های تعلیق شده، محدودیت‌های پیش‌روی معاملات فلزات گرانبها، موارد مورد نیاز برای تجارت و حمل‌ونقل نفت‌خام، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران علاوه بر آن بیمه، بیمه اتکایی برای چنین معامله‌هایی را شامل می‌شود. لغو تحریم‌های تعلیق شده نیز بخش‌های مالی را برای انتقال پول به تهران و ازسوی دولت ایران که هم‌اکنون ١٠برابر شده است، شامل می‌شود. کابینه سوییس اعلام کرد: تصمیم برای لغو تحریم‌های ایران از روز پنج‌شنبه برای حمایت از توافق جامع هسته‌یی و پیگیری روند اجرایی شدن آن و نشان دادن اطمینان این کشور اروپایی به اهداف سازنده طرف‌های مذاکره‌کننده، اجرایی می‌شود. از زمان توافق جامع هسته‌یی وین، امریکا و اتحادیه اروپا در حال برداشتن تحریم‌های ایران هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر