سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۶۴

شانا آزمایش خط لوله ١٠٠کیلومتری صادرات گاز به عراق مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با پایان این عملیات صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در آینده نزدیک مذاکراتی با طرف عراقی خواهد داشت، اظهار کرد: حدود ١٠٠کیلومتر از خط لوله صادرات گاز به عراق ساخته شده و با انشعاب از دو خط لوله ٢٠اینچ موجود در منطقه، امکان صادرات روزانه پنج‌میلیون مترمکعب در فاز نخست فراهم می‌شود.

پاون با ثبت 4میلی‌متر بارش در هفته گذشته، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تا پایان هفته گذشته به 188میلی‌متر رسید. پس از سپری شدن حدود 5هفته بدون بارش در کشور، در هفته گذشته در بیش از 12استان کشور و 5حوضه آبریز اصلی بارش‌های خوبی گزارش شد و میزان بارش‌های کشور در آخرین هفته تیر ماه به رقم 188میلی‌متر رسید.

ایسنا فرماندار میاندوآب گفت: شرکت نفت اقدامی در جهت انتقال انبار نفت میاندوآب انجام نداده است. ناصر امیری اظهار کرد: موضوع انتقال انبار نفت میاندوآب به خارج از شهر در جریان سفر اول دولت نهم به این شهرستان از طرف فرمانداری و مسوولان وقت پیگیری شد و نتایج خوبی نیز از نظر مصوبه داشته است. وی ادامه داد: متاسفانه باوجود پیگیری‌های فرمانداری و مسوولان، شرکت نفت هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و سبب راکد ماندن این طرح شده است.

پاون مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی باختر از وارد شدن پساب تصفیه‌خانه همدان به تاسیسات نیروگاه شهید مفتح خبر داد. فرهاد شبیهی با بیان اینکه ورود پساب فاضلاب شهرستان همدان به نیروگاه شهید مفتح، فصل جدیدی در تامین آب موردنیاز نیروگاهی کشور است، اظهار داشت: عملیات اجرایی آب‌گیری نیروگاه شهید مفتح وارد فاز نهایی شده است و هم‌اکنون پساب به‌صورت آزمایشی وارد تاسیسات خنک‌کننده این نیروگاه شده است.

تسنیم علت قطعی برق که در بامداد روز گذشته در پایتخت از ساعت 44: 2 صبح آغاز شد و تا رفع کلی تا ساعت 3:05 بامداد ادامه داشت، از مدار خارج شدن کابل توزیع فشار قوی 63کیلوولت پاسداران-سیدخندان بود که از مدار خارج شدن این کابل فوق توزیع موجب از مدار خارج شدن 3پست فوق توزیع سیدخندان، شریعتی و برخی ترانس‌های پست پاسداران شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد قطعی برق به‌میزان 64مگاوات در این 21دقیقه بوده است.

مهر رضا راعی عزآبادی گفت: باوجود بارش‌های هفته اخیر در ۱۲استان کشور، متوسط بارش‌ها ۱۳درصد کمتر از سال گذشته است. در بارندگی‌های اخیر بیشترین بارش مربوط به مازندران با ۶۱میلی‌متر و کمترین بارش مربوط به کرمانشاه با 0.3میلی‌متر بوده است. مدیرکل دفتر مطالعات پایه آب مدیریت منابع آب کشور اظهار داشت: در بارش‌های هفته گذشته، استان تهران با ۴۷میلی‌متر بارندگی رتبه دوم میزان بارش را در کشور به خود اختصاص داده است.

شانا سرپرست طرح توسعه میدان فوق عظیم نفتی یادآوران از پیشرفت ٩٦درصدی فاز اول توسعه این میدان مشترک خبر داد و گفت: با تحقق ١٠٠درصدی اهداف طرح تولید زودهنگام، هم‌اکنون روزانه ٥٥هزار بشکه نفت خام از این میدان برداشت می‌شود. هادی نظرپور، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران بااشاره به مشترک بودن میدان نفتی یادآوران و عراق گفت: ایران تاکنون ٤٠میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت کرده است.

شانا مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از تداوم مذاکره با شرکت «سیج» هند برای صادرات گاز به این کشور خبر داد و گفت: ایران آماده امضای قرارداد با این شرکت است. علیرضا کاملی بااشاره به اینکه، پس از ترک هندی‌ها از پروژه خط لوله صلح این کشور در قالب کنسرسیومی از چند شرکت هندی خواهان دریافت گاز از ایران شدند که رهبری این کنسرسیوم برعهده شرکت «سیج» است، تصریح کرد: این شرکت منتظر برداشتن تحریم‌ها برای تامین مالی احداث خط لوله دریایی به طول سه هزار کیلومتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر