اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۵۸

رشد 5/4 درصدی تولید فولاد خام ایران

تولید فولاد خام ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد 4.5 درصدی مواجه شد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو از ژانویه تا ژوئن سال 2015 میزان تولید فولاد خام ایران از 8.3میلیون تن فراتر رفت درحالی که در 6ماه نخست سال قبل 8.01میلیون تن تولید شده بود. از سوی دیگر تولید فولاد ماه ژوئن در ایران به یک میلیون و 428هزار تن رسید که 1.5درصد بیش از رقم تولید ماه مشابه سال 2014 به شمار می‌آید. در مدت مورد بررسی 65کشور عضو انجمن جهانی فولاد 813میلیون تن از این فلز استراتژیک تولید کردند که 2درصد کمتر از رقم تولید 6 ماه سال قبل محسوب می‌شود. در نیمه نخست سال جاری میلادی چین با کاهش 1.3درصدی 409میلیون تن فولاد خام تولید کرد و کشورهای ژاپن، ‌کره جنوبی و ‌تایوان به ترتیب افت 4.9، ‌4.7 و 4.6درصدی تولید را پشت سرگذاشتند. در میان غول‌های آسیایی هند همچون ماه‌های قبل همچنان روند صعودی تولید را در پیش گرفته و در 6ماه نخست سال 2015 بیش از 44.9میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 4.2درصد بیش از تولید 6 ماه اول سال قبل میلادی محسوب می‌شود. در این مدت ایالات متحده 39.8میلیون تن فولاد خام تولید کرد که 8.6درصد کمتر از نیمه نخست سال 2014 بود.


تولید روزانه 8/5 کیلوگرم طلا در معدن زرشوران

کارخانه معدن طلای زرشوران روز جمعه دوم مرداد ماه جاری به تولید روزانه 4 قالب شمش طلا به وزن 5838 گرم دست پیدا کرد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر گفت: با تولید این میزان شمش، کارخانه طلای زرشوران به 50 درصد ظرفیت اسمی خود رسید. کرباسیان همچنین درباره تولید نقره در زرشوران اظهار کرد: تولید شمش نقره در کنار تولید طلا در این معدن ادامه دارد و ظرفیت تولید سالانه نقره در این واحد 1250کیلوگرم است. معدن طلای زرشوران که در اواخر آبان ماه گذشته راه‌اندازی شد با ظرفیت تولید 3 تن شمش طلا در سال بزرگ‌ترین تولید‌کننده این فلز گرانبها در کشور به شمار می‌آید. در این معدن علاوه بر شمش طلا و نقره سالانه 500کیلوگرم جیوه هم تولید می‌شود. میزان ذخیره فعلی طلا در این معدن 110تن اعلام شده است.


پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هزار میلیارد دلاری خارجی

دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور با تاکید بر اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، گفت: با رفع تحریم‌ها در پنج سال آینده هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور می‌شود. به گزارش فارس، سیدمحمدرضا مرتضوی دیروز در بیست و چهارمین اجلاس سراسری روسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه ویژه به صنعت، معدن و تجارت در کشور شود و برخی از افراد عضو خانه‌های صنعت و معدن در استان‌ها در انتخابات اتاق‌ بازرگانی رای آورند و امیدواریم حضور این اشخاص در اتاق سبب ارتقای بخش صنعت و تجارت در استان‌ها و در نهایت در کشور شود. دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور افزود: توافقاتی که در مذاکرات هسته‌یی به وقوع پیوست را نباید از یاد ببریم زیرا رویکرد دنیا و پروژه ایران‌هراسی که رژیم غاصب صهیونیستی آن را دنبال می‌کرد و یک اجماع عمومی را علیه ما به وجود آورده بود با درایت مقام معظم رهبری از بین رفت. وی تصریح کرد: نتایج این مذاکرات برای ما در صنعت و تجارت بسیار مفید خواهد بود و با تحریم و بسته شدن سوئیفت مشکلات فراوانی به ما تحمیل شد و به نظر من فارغ از پول‌هایی که به خزانه برمی‌گردد، اعتبار ایران که منشأ صلح و تمدن در منطقه بوده نقش اصلی خود را در اقتصاد جهانی به دست می‌آورد. مرتضوی یادآور شد: ما برای رشد 8درصدی در تولید ناخالص داخلی باید تمام تلاش خود را داشته باشیم و به نظر من با توجه به منابع گازی و نفتی این مهم کاملا شدنی است و ما هیچ راهی جز چنین رشدی برای بهبود اقتصاد کشور نداریم.


دسترسی طرح‌های معدنی به دانش فنی و سرمایه لازم

وجیه‌الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) گفت: تاثیر توافق هسته‌یی در طرح‌های توسعه‌یی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ملموس‌تر است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در دومین نشست عمومی با کارکنان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تاثیر توافق هسته‌یی از اوایل سال آینده قابل مشاهده خواهد بود و در شرایط فعلی نباید انتظار تغییر ناگهانی در اقتصاد کشور و بهبود شرایط داشت. وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با مشکلات بسیاری در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌ها مواجه بوده که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شود و تاثیر مثبت نتایج توافقات را در صنایع معدنی کشور شاهد باشیم. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه با وجود شرایط سخت و کاهش نرخ سنگ‌آهن در کشور این شرکت عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد، تصریح کرد: در بسیاری از شاخص‌ها به ویژه در بخش تولید و اکتشاف، رشد چشمگیری حاصل شد و حتی رکورد جدیدی در بخش حفاری پس از سال‌ها به ثبت رسید. وی افزود: از دیگر اقدامات مهم اخیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، راه‌اندازی دوباره سه واحد «پتاس خور و بیابانک» و «آنتیموان سفیدابه» و «واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند» بود و در مجتمع پتاس خور و بیابانک سال‌ها محصول تولید نمی‌شد که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران کارخانه دوباره راه‌اندازی و محصول تولید شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر