انتخاب البرز به عنوان پایلوت واحدیابی مالیاتی در سراسر کشور

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۰۳

شرایط اقتصادی کشور، آرام آرام درحال تغییر است و قطار برنامه‌ریزی و مدیریت ایران به تدریج، روی ریل تعامل با جامعه جهانی و در مسیر استفاده از ظرفیت‌های داخلی، گام برمی‌دارد. یکی از مهم‌ترین وعده‌های اقتصادی روحانی در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری بحث کاهش وابستگی کشور به نفت از طریق تحقق درآمدهای مالیاتی پایدار بود که بلافاصله پس از تشکیل دولت تدبیر و امید در دستور کار کابینه قرار گرفت. استان البرز نیز که به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فردش در ادبیات رایج رسانه‌یی از آن به عنوان «ایران کوچک» یاد می‌شود؛ ازجمله استان‌هایی است که تحرکات اقتصادی در آن مورد توجه کارشناسان و تحلیلگران قرار می‌گیرد. به مناسبت هفته مالیات (16تا22تیرماه) مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان البرز در جریان گفت‌وگو با «تعادل» ضمن اشاره به ریل‌گذاری تازه دولت یازدهم در بخش مالیات از انتخاب استان البرز به عنوان پایلوت«واحدیابی مالیاتی»در سراسر کشور خبر داد.


تعامل مالیاتی با صاحبان مشاغل و اتحادیه‌ها

سیدمجتبی تقوی با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به بحث عدالت اجتماعی و اقتصادی گفت: «نقش مالیات در تعدیل ثروت، شفافیت اقتصادی، توزیع مجدد درآمد مالیاتی از طریق سیکل بودجه و توزیع آن بین افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه بسیار مهم است به‌طوری که ۲۰درصد جمعیت کشور ۸۰درصد ثروت جامعه را دارا هستند. امسال در اجرای تبصره 5 ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم با تمام اتحادیه‌ها توافق شده تا 40درصد مالیات‌ها به صورت نقدی و 60درصد باقی‌مانده به صورت اقساط ماهانه دریافت شود. مردم می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات پستی و... اظهارنامه‌های خود را ارسال کنند.»

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی البرز با اعلام اینکه البرز پایلوت واحدیابی مالیاتی در سراسر کشور خواهد شد، گفت: «با اجرای طرح واحدیابی مالیاتی درآمدهای مالیاتی افزایش می‌یابد. تحقق این طرح با مشارکت اداره کل مالیات استان، اداره کل پست استان و شهرداری‌های سراسر استان محقق می‌شود. با اجرای این طرح بسیاری از واحدهایی که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند شناسایی می‌شوند و نهایتا درآمدهای مالیاتی استان افزایش پیدا می‌کند.»


معافیت‌های مالیاتی بخش‌های تولید و صنعت

تقوی با شاره به قرار گرفتن البرز در موج سوم درآمدهای مالیاتی در رده استان‌های تهران، قزوین و گیلان گفت: درآمدهای حاصله مالیاتی سه ماهه نخست سال جاری در استان البرز نسبت به مدت مشابه ۶۲درصد رشد داشته که این رقم در سال گذشته و در مدت مشابه بیش از ۲هزارو۲۰۰میلیارد ریال درآمد مالیاتی وصول شده است. مدیرکل اداره کل امور مالیاتی البرز با اشاره به اینکه سال گذشته استان البرز جزو ۱۰ استان برتر کشور در تامین درآمدهای مالیاتی شناخته شده است، گفت: در سال۹۳ درآمدهای مالیاتی استان ۱۰هزارو۴۰۰میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه در سال۹۲ با ۵۳درصد رشد رو‌به‌‌رو بوده است. برای کمک به واحدهای تولیدی و صنفی معافیت‌های مهمی برای این واحدها در نظر گرفتیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر