بازار سکه در نزول و ارز در ثبات نسبی

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۹۰

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با یک تومان رشد نسبت به روز یک‌شنبه3هزار و 313 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 3هزارتومان کاهش 913هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش تعادل، هر یورو در بازار آزاد بدون تغییر قیمت نسبت به روز یک‌شنبه3 هزار و690 تومان و هر پوند نیز با 15 تومان رشد 5 هزار و 90 تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 3 و 2هزار تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه هر یک 913هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر نیم سکه با یک هزار تومان افت 465هزار تومان و هر ربع سکه نیز با 2هزار تومان کاهش قیمت 255 هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی با یک‌هزار تومان افت قیمت 177 هزار تومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 93هزار و400 تومان قیمت خورد. هر اونس طلا نیز در معاملات روز دوشنبه با یک دلار رشد 1172دلار قیمت‌گذاری شد.

قیمت طلا پس از 3 جلسه کاهش، اندکی افزایش یافت، اما به دلیل آمارهای قوی از اقتصاد امریکا که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده، فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین‌ترین رقم 11 هفته گذشته در نوسان بود. پس از انتشار آمارهایی در مورد افزایش رشد فرصت‌های شغلی در امریکا در ماه می ‌و بالا رفتن میزان دستمزدها، فلز زرد روز جمعه به رقم 1162 دلار و 35سنت رسید که پایین‌ترین رقم از 19مارس تاکنون بود. میزان فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی امریکا ماه گذشته به 280هزار مورد رسید که بیشترین میزان از دسامبر گذشته تاکنون بود.

این گزارش که نشان‌دهنده رشد خوب اقتصاد امریکاست، انتظارات از فدرال رزرو برای آغاز افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تقویت کرد و ارزش دلار در برابر ین را به بالاترین رقم در 13سال گذشته رساند. ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «عوامل فنی بازار به حدی بدتر شده که این عوامل احتمالا قیمت فلز زرد را پایین‌تر خواهد آورد، زیرا تقویت ارزش دلار و افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در امریکا بار دیگر عوامل اصلی حاکم بر بازار هستند.» افزایش نرخ بهره در امریکا می‌تواند تقاضا برای فلز زرد را تضعیف کند و در عین حال با تقویت ارزش دلار، طلا را برای دارندگان ارزهایی غیر از دلار گران‌تر سازد.

اس‌پی‌دی‌ارگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیز شاهد خروج سرمایه بوده و حجم دارایی‌های این شرکت روز جمعه با 0.17درصد کاهش به 798.70تن رسیده که پایین‌ترین رقم از اواسط ژانویه تاکنون بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر