از بانوی اول کره شمالی تا یک هدیه ویژه

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۶۹

بانوی اول کره‌شمالی آفتابی شد

بانوی اول کره‌شمالی پس از مدت‌ها در انظار عمومی ظاهر شد و در مراسمی که به‌مناسبت تولد بنیانگذار این کشور برپا شده بود، شرکت کرد. در این مراسم خانم ری‌سول جو کنار همسرش کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی ایستاد و در جریان مسابقه فوتبالی که در استادیوم کیم ایل سونگ، برگزار شد، بازیکنان را تشویق ‌کرد. این مسابقه بخشی از برنامه‌های جشن تولد 103سالگی کیم ایل سونگ بنیانگذار کره‌شمالی است که برایش دو روز تعطیلی عمومی اعلام و به‌عنوان روز خورشید نامگذاری شده است.


کشف دی‌ان‌ای لینکلن

با بررسی یک روتختی مربوط به زمانی که لینکلن در حال فوت بود روی او کشیده شده بود، ممکن است بتوان دی‌ان‌ای او را پیدا کرد. آبراهام لینکلن که شانزدهمین رییس‌جمهوری امریکا بود در‌حالی‌که در تماشاخانه فورد واشنگتن داشت نمایشی را تماشا می‌کرد به ضرب گلوله کشته شد. اکنون کارشناسی از دانشگاه ویسکانسین به‌نام مجید سرمدی که احتمالا باید ایرانی هم باشد باتوجه به پیشرفت علم اعلام کرده می‌توان دید که آیا خونی از لینکلن روی این روتختی باقی مانده است و آیا می‌توان از آن به دی‌ان‌ای این رییس‌جمهور دست یافت یا خیر. لینکلن سال1865 و در روزی چون دیروز (14 آوریل) کشته شد و حالا 150سال پس از درگذشتش ممکن است بتوان به دی‌ان‌ای او دست پیدا کرد. به گفته سرمدی این لحظه‌یی تعیین‌کننده در تاریخ است که به مدد علم ممکن شده است.


ارسال یک هدیه ویژه برای نوه ملکه

شاهزاده ویلیام و همسرش کیت میدلتون که منتظر تولد فرزند دومشان هستند، یک هدیه ویژه دریافت کردند و دو خرس بزرگ سه‌متری با تاجی بر سر، از سوی یک شرکت خصوصی دم در کاخ باکینگهام تحویل آنها شد. شرکت ویلیام‌هیل ارسال‌کننده این هدیه یکی از خرس‌ها را با یک روبان آبی با تاج و دیگری را با یک روبان صورتی با نیم‌هد تزیین کرده بود. بیشتر احتمالات و به نسبت 8 به 11 می‌گوید فرزند دوم نوه ملکه بریتانیا و همسرش، دختر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر