رینگ جهانی

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۲۱

کاهش قیمت سنگ‌آهن

قیمت سنگ‌آهن وارداتی به چین هفته گذشته ٤٦دلار هر تن چین نیز شنیده شد. اواخر هفته سنگ‌آهن خلوص ٦٢درصد کمی بالا رفته ٤٧دلار و ٦٠سنت هر تن ثبت شد. این در حالی است که قبل از تعطیلات سال نو در ایران قیمت ٥٧دلار بود. قابل ذکر است در مدت مشابه سال٢٠١٤ قیمت سنگ‌آهن وارداتی به چین ١١٩دلار هر تن بود.

یکی از علل این افت قیمت خبر تصمیم دولت چین برای کمک مالی به بخش سنگ‌آهن چین بود که در راستای بهبود اوضاع بازار فولاد صورت گرفته است. افزایش عرضه برزیل و استرالیا نیز علت دیگر سقوط قیمت‌هاست. تا زمانی که فشارها از سمت عرضه بر بازار سنگ‌آهن ادامه داشته باشد وضعیت این چنین خواهد بود و چشم‌انداز میان‌مدت بازار سنگ‌آهن نزولی است.


رکود بازار قراضه

واردات قراضه در ترکیه هفته گذشته بازار نسبتا ساکتی داشت و قیمت ٢٦٢ تا ٢٦٥دلار هر تن شنیده شد. قیمت قبل از تعطیلات سال نو ایران در اسفندماه ٢٦٠دلار بود. کسی تمایل چندانی به خرید نداشت چون بازارهای فولاد وضعیت مطلوبی ندارند. لازم به ذکر است در مدت مشابه سال گذشته قیمت تا ٣٨٠دلار هر تن سی‌اف‌آر بود. در بازار داخلی جنوب اروپا قیمت قراضه خردشده در ٢٥٥یورو در ثبات بود و پیش‌بینی شده تا پایان آوریل قیمت تا ١٥یورو هر تن بهبود یابد. در بازار داخلی امریکا متوسط قیمت قراضه خردشده ٥دلار هر تن رشد داشته و ٢٦٥دلار هر تن ثبت شد. شاخص قیمت فوق ٨دلار هر تن از یک ماه قبل بالاتر است. در تایوان قراضه وارداتی سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ حدود ٤دلار هر تن بالا رفته و به ٢٤٣دلار هر تن رسید. در بازار داخلی کره قیمت خرید قراضه کمتر از ٥دلار افت داشت. کره‌جنوبی تمایلی به خرید قراضه از ژاپن نداشت. در هند نیز قراضه وارداتی کانتینری خردشده یک دلار هر تن افزایش داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر