تابلوی آتی سبز شد

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۱۷


گروه بورس کالا| روز گذشته بهای سکه در بازار نقدی با افزایش روبه‌رو شد. این درحالی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز روز جمعه در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با رشد جزیی همراه شد. بازار آتی نیز روز گذشته با صعود همراه بود. براساس این گزارش، قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه (آخرین روز کاری بازارهای جهانی) با افزایش نسبی روبه‌رو شد که علت اصلی آن انتشار گزارش وزارت بازرگانی امریکا درخصوص وضعیت رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2014میلادی بود. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روزجمعه (آخرین روزکاری بازارهای جهانی) با 0.3درصد افزایش به بیش از 1213دلار رسید. این گزارش حاکیست، واردات طلای چین از هنگ‌کنگ نیز طی ماه ژانویه با افزایش نسبی روبه‌رو شده و این مساله نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. همچنین افزایش احتمالی تقاضای فیزیکی هند و چین نیز می‌تواند عامل موثری بر افزایش قیمت طلا باشد. بانک مرکزی هند احتمالا قصد دارد طی روزهای آینده تعرفه واردات طلا را کاهش دهد.

براساس این گزارش، در بازار نقدی نیز سکه تمام با افزایش جزیی 985هزارتومان قیمت خورد. در بازار آتی نیز تمام سررسیدها سبزپوش بود.


بازار آتی از نگاه آمار

این گزارش حاکیست، نزدیک‌ترین سررسید بازار آتی یعنی معاملات تحویل اسفند، با افزایش 0.2درصدی به قیمت 989هزارتومان رسید. همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید اسفند با افزایش 0.42درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه به قیمت 991هزارتومان رسید. در این سررسید 45 قرارداد به ارزش 4میلیارد و453میلیون و800هزارریال بالغ شد.

در ادامه معاملات نیز قرارداد‌های سررسید سال آینده با افزایش قیمت روبه‌رو شدند، به‌طوری که سررسید اردیبهشت سال94 با افزایش 0.1درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و12هزارو 500تومان رسید.

همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید اردیبهشت سال آینده یک‌میلیون و13هزارو500 تومان بود که 0.2درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش روبه‌رو شد. در این سررسید 44 قرارداد به ارزش 4میلیارد و453میلیون ریال مورد انعقاد قرار گرفت. همچنین قیمت سکه برای تحویل تیرسال آینده با افزایش 0.04درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و46 هزارو500تومان رسید. بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید تیر سال آینده یک‌میلیون و49هزارو500 تومان بود که 0.33درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش همراه بود. این گزارش حاکیست، در این سررسید 209 قرارداد به ارزش 21میلیارد و882میلیون ریال منعقد شد. دست آخر هم قیمت تحویل سکه در دورترین سررسید یعنی شهریور سال آینده با افزایش 0.11درصدی به قیمت یک‌میلیون و87هزارو500 تومان رسید. همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسیدشهریور با افزایش 0.62درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه به یک‌میلیون و93هزارتومان رسید. در این سررسید دوهزارو747 قرارداد به ارزش 298میلیارد و692میلیون و550هزارریال بالغ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر