دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۰۶

تعهد ایران به مذاکرات

ایلنا «جان کری» وزیر خارجه امریکا طی سخنانی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور تاکید کرد که ایران به تمام تعهدات هسته‌یی خود پایبند بوده است. وی افزود که مذاکرات هسته‌یی با ایران ارزش آن را دارد که پیش از دست زدن به اقدام‌های شدیدی که می‌تواند جوانان ما را در معرض خطر قرار دهد، آن را مورد آزمون قرار دهیم.


روسیه خواهان تقویت همکاری نظامی با ایران

ایسنا سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که اگر مذاکرات هسته‌یی با ایران با موفقیت انجام شود منجر به لغو تحریم‌های بین‌المللی تسلیحاتی علیه ایران خواهد شد که در این صورت روسیه همکاری‌های فنی - نظامی با ایران را افزایش خواهد داد.


احتمال 70 درصدی توافق

فارس روزنامه الحیات چاپ لندن از «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات جامع هسته‌یی میان ایران و گروه موسوم به «1+5» خبر داد. الحیات نوشت: باخبر شدیم که مذاکره‌کنندگان ایران و نمایندگان گروه 1+5، «پیشرفتی چشمگیر در مذاکرات» به دست آورده‌اند و احتمال توافق اولیه قبل از پایان ماه مارس (اوایل اردیبهشت) در حدود 70 درصد است.


تعویق سفر غنی به ایران

ایرنا سفیر افغانستان در ایران گفت: به دلیل عزای عمومی در افغانستان، سفر اشرف غنی به ایران تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. دولت وحدت ملی افغانستان روز گذشته، در پی حوادث طبیعی در اکثر نقاط این کشور و کشته شدن صدها شهروند افغان بر اثر این حوادث، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


توافق هسته‌ای تا پایان مارس

تسنیم روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در خبری به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: یک توافق سیاسی چارچوبی اساسا تا پایان ماه مارس امکان‌پذیر است. این دیپلمات افزوده است: من ادعا نمی‌کنم که احتمال آن زیاد است اما قابل تصور و ممکن است. در حال حاضر و در هر صورت همه طرف‌ها تلاش می‌کنند اختلافات دوازده ساله درباره برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را در اسرع وقت برطرف کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر