در میان اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۲

کاهش قیمت پلی‌اتیلن

روز شنبه 2 اسفند ماه، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد کاهش قیمت پلی‌اتیلن مجتمع‌های پتروشیمی ایلام و تندگویان بود. به گزارش روابط عمومی بورس کالا، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، در حالی 462 تن پلی‌اتیلن سنگین فیلم 7000F و 242 تن پلی‌اتیلن سنگین تزریقی 2200J مجتمع پتروشیمی ایلام مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب کاهش قیمت 14 و 11 درصدی برای این کالاها ثبت شد. همچنین مجتمع پتروشیمی تندگویان در حالی 100 تن پلی‌اتیلن ترفتالات آمورف -OFF درجه یک و 20 تن پلی‌اتیلن ترفتالات آمورف-OFF درجه 3 را مورد دادوستد قرار داد که به ترتیب کاهش 12 و 9 درصدی قیمت برای این کالاها تجربه شد.

شایان ذکر است، در این روز و در مجموع، 4840 تن انواع ماده شیمیایی، 1099 تن انواع ماده پلیمری و 161 تن قیر 6070 مورد معامله قرار گرفت.

تالار صادراتی نیز شاهد معامله 100 تن عایق رطوبتی شرکت پاسارگاد عایق پارس بود.

این گزارش همچنین حاکی است، 285 تن مرغ منجمد رنج یک شرکت پشتیبانی امور دام در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید. این تالار همچنین شاهد معامله 200 تن شکرسفید شرکت کشت و صنعت کارون به قیمت 19 هزار و 550 ریال بود. معامله 500 تن تختال C شرکت فولاد هرمزگان جنوب نیز در سیستم مچینگ ثبت شد.


هجدهمین کد سهامدار خارجی در بورس انرژی

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، مجوز هجدهمین کد سهامدار خارجی بورس انرژی ایران را صادر کرد.

یک شرکت ارمنستانی پس از پشت‌سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود در بورس انرژی ایران را دریافت کرد.

درحال حاضر، شرکت‌هایی از روسیه، انگلستان، هنگ‌کنگ، اندونزی، گرجستان، پاکستان، ارمنستان، امارات و هند کد سهامداری بورس انرژی ایران خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت کرده‌اند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: هر شخص خارجی یا هر شخص ایرانی دارای سرمایه با منشأ خارجی که متقاضی دریافت کد معاملاتی برای خرید و فروش کالا در بورس انرژی است، باید مدارک مورد نیاز را از طریق یکی از کارگزاران دارای مجوز فعالیت به این شرکت ارسال کند تا شرایط برای صدور کد سهامدار خارجی بورس انرژی فراهم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر