صرافی‌های مناطق آزاد منتظر دستور شورای پول و اعتبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۴

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در دستورالعملی که قرار است توسط شورای پول و اعتبار ابلاغ شود، صرافی‌ها و لیزینگ‌های مناطق آزاد براساس قوانین مخصوص مناطق آزاد فعالیت خواهند کرد، نه سرزمین اصلی.

ناصر خرمالی ا ظهار کرد: صرافی‌ها و لیزینگ‌های مناطق آزاد باید براساس قواعد و قوانین ویژه این مناطق فعالیت کنند که با این کار، تعیین قیمت ارز و خریدوفروش بازار ارز نیز در این صرافی‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در‌حال‌حاضر صرافی‌ها با قوانین سرزمین اصلی فعالیت می‌کنند، افزود: البته در‌حال‌حاضر خریدوفروش آزاد ارز در صرافی‌های این مناطق انجام می‌شود ولی با ابلاغ دستورالعمل ذکرشده، طبیعی است که این کار به‌صورت قانونمند‌تر و متمرکز‌تر انجام خواهد شد.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جلساتی با بانک مرکزی در این رابطه برگزار کردیم و بررسی‌های اولیه آن در بانک مرکزی انجام و پس از تدوین به شورای پول و اعتبار ارسال شد و منتظر ابلاغ نهایی این دستورالعمل هستیم.

وی در عین‌حال بیان کرد: ‌باتوجه به شرایط تحریم سوئیفت، عمده بانک‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند و درواقع نقل‌و‌انتقال وجه از مسایلی است که مردم را دچار دردسر کرده است و صرافی‌های مناطق آزاد با قوانین جدیدی که به آنها ابلاغ خواهد شد فعالیت خواهند کرد.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: نرخ خریدوفروش ارز، نرخ سود سپرده، تسهیلات و کارمزد انواع خدمات بانکی واحدهای بانکی برون‌مرزی براساس شرایط عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر