دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۷

مزه از نظر پنگوئن‌ها

ایسنا نتایج یک پژوهش جدید روی پنگوئن‌ها نشان داده که این موجودات طی دوره‌های تکاملی، سه طعم از پنج طعم اصلی قابل درک برای مهره‌داران پایه را از دست داده و تنها طعم‌های شور و ترش را درک می‌کنند. محققان دانشگاه میشیگان بر این باورند که تغییرات آب‌وهوایی طی 20 میلیون سال باعث شده این موجودات نتوانند طعم‌های شیرین، تلخ و خوشمزه - مرتبط با طعم گوشت - را حس کنند. به گفته محققان، ژن‌های پنگوئن‌ها پس از آنکه دمای سرد قطبی با درک طعم‌ها تداخل پیدا کرد، از بین رفتند. مهره‌داران معمولا قادر به درک پنج طعم پایه شیرین، شور، ترش، تلخ و خوشمزه هستند. پرندگان در مقایسه با پستانداران از حس چشایی ضعیف‌تری برخوردارند، زیرا غدد چشایی کمتری دارند.


طعم واقعی غذا با قاشق طلا

باشگاه خبرنگاران محققان می‌گویند طعم غذا علاوه‌بر شیوه طبخ آن می‌تواند به واسطه جنس قاشق و چنگالی که با آن غذا خورده می‌شود دچار تغییراتی شود. آنها دریافته‌اند که قاشق و چنگالی از جنس طلا طعم واقعی غذا را حفظ می‌کند.

کارشناسان در یک تحقیق منحصربه‌فرد دریافته‌اند آلیاژ ساخت چنگال، قاشق و چاقو می‌تواند باعث تغییر طعم مواد خوراکی شود. سرویس‌های غذاخوری ساخته‌شده از نقره مانند چنگال و قاشق نقره‌یی نیز براساس جدیدترین تحقیقات باعث برگشت طعم غذا و بدمزه شدن آن می‌شود.


ماکارونی دشمن قلب خانم‌ها

برنا متخصصان علوم تغذیه به این نتیجه رسیدند که خوردن ماکارونی موجب بروز بیماری‌های قلبی و ایجاد اختلال در رگ‌های خونی زنان می‌شود.

متخصصان مرکز بیماری‌های سرطانی میلانو در ایتالیا با استناد به تاریخ بیماری‌های ثبت‌شده در پرونده سلامت هر یک از شرکت‌کنندگان در این پژوهش و خوراکی‌های روزانه بیماران، اعلام کردند ماکارونی ضررهای زیادی به بدن زنان وارد می‌کند.

نتایج پژوهش‌ها بیانگر این است که خوردن ماکارونی بیشتر از مردان، به زنان آسیب می‌زند به گونه‌یی که زیاده‌روی در خوردن آن موجب بروز بیماری‌های قلبی و اختلال در رگ‌های خونی زنان می‌شود که دانشمندان دلیل آن را اختلال در ایجاد تعادل قند خون و در نتیجه آسیب دیدن قلب می‌دانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر