دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۹

آزادی 10 ایرانی در ترکمنستان

«رشید مردف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در دیدار « حسن قشقاوی» معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: 10نفر از زندانیان ایرانی در ترکمنستان به‌مناسبت روز ملی پرچم در ترکمنستان مورد عفو رییس‌جمهوری این کشور قرار گرفتند. وی افزود: این افراد طی روزهای آینده وارد ایران خواهند شد.


لوکاشنکو در راه ایران

الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهوری بلاروس، در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که به‌زودی از ایران دیدار می‌کند. وی افزود: که در سفر آتی خود به ایران برای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی بلاروس و ایران تلاش خواهد کرد.


رایزنی ایران با عربستان

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی پیرامون دیپلماسی تهران درقبال ریاض به‌عنوان یکی از بازیگران اثرگذار منطقه، گفت: گام‌هایی برای شروع رایزنی‌ها با عربستان به‌عنوان یک کشور مهم برداشته‌ایم.


ادعای جدید نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسم معارفه رییس جدید ستاد کل ارتش این رژیم گفت که خاورمیانه در حال تجزیه است و در این بین این کشور ایران است که روزبه‌روز به‌مثابه یک امپراتوری بزرگ در حال گسترش قدرت و نفوذ خود است. نتانیاهو همچنین پیش‌بینی کرد که رییس جدید ستاد کل به‌همین دلیل روزهای سختی پیش‌رو داشته باشد.


مذاکره بدون واهمه با قدرت‌ها

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در آخرین برنامه سفر خود به جمهوری آذربایجان عصر دوشنبه در جمع کارگزاران ایرانی و اعضای خانواده آنها در باکو گفت: امروز در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا بدون واهمه مذاکره می‌کنیم. وی افزود: این خودباوری است که به ما اجازه می‌دهد در برابر

6 قدرت بزرگ دنیا بدون واهمه مذاکره کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر