سود توکیو تحت تاثیر وال استریت

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۵


گروه جهان شاخص‌های سهام در توکیو نخستین روز هفته را تحت تاثیر رونق رکوردگونه وال استریت در روز جمعه با رونق آغاز کرد.

به گزارش رویترز، بازار توکیو در روز دوشنبه اخبار ضعیف‌تر از حد انتظار در مورد رشد اقتصاد دریافت کرد اما رونق وال استریت برای سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار اهمیت بیشتری داشت. با این همه یک خبر مهم وجود دارد و آن اینکه اقتصاد ژاپن از رکود خارج شده که نشان می‌دهد تلاش‌های شینزو آبه برای احیای رشد اقتصادی ژاپن از 15سال رکود به بار نشسته است. به این ترتیب، شاخص سهام نیکی 5/0 درصد ترقی کرد و به واحد 18004.77 رسید. این بالاترین حدی بود که شاخص نیکی از جولای 2007 تاکنون به آن دست یافته است. شاخص سهام توپیکس نیز با 7/0 درصد ترقی به واحد 1459.43 رسید.

رشد اقتصادی منطقه یورو اقتصاد منطقه یورو در سه ماه آخر سال 2014 رشد قوی‌تر از انتظار 3/0درصدی را تحت تاثیر رشد اقتصاد آلمان تجربه کرد.

به گزارش بی ‌بی سی، اقتصاد آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو محسوب می‌شود در سه ماهه چهارم سال 2014، 7/0 درصد رشد داشت و از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت. اما اقتصاد فرانسه در همین دوره زمانی فقط 1/0درصد رشد پیدا کرد. بنگاه آمار و ارقام یوروستات ارزیابی کرده است که رشد منطقه یورو برای کل سال 2014 حدود 9/0درصد باشد.

به نظر می‌رسد طرح ریاضتی آلمان برای تقویت رشد اقتصادی کشور جواب داده است. درحالی که اقتصاد این کشور در نخستین سه ماهه سال 2014 فقط1/0درصد رشد را تجربه کرده بود به لطف افزایش تقاضای داخلی در این کشور، رشد اقتصادی آلمان در سال 2014 به 1.6درصد رسید. خبر رشد اقتصادی آلمان روی بازار سهام این کشور نیز تاثیر گذاشت و باعث شد که شاخص داکس نیز برای نخستین بار از واحد 11000 فراتر رود.

آندره ریس، اقتصاددان یونی کردیت می‌گوید: درحالی که برخی از رکود احتمالی آلمان پس از تابستان صحبت می‌کردند اما اقتصاد این کشور خود را تقویت کرد. کارشناسان معتقدند: نفت ارزان و نیز یورو ارزان از دلایلی بود که به رشد اقتصادی آلمان کمک کرده است. مقامات آلمان می‌گویند با اینکه برای 2015 ریسک‌هایی پیش‌بینی شده اما ما انتظار داریم که رشد اقتصادی آلمان در تابستان به بیش از

2درصد برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر