تقویت بورس با استفاده از منابع بانکی

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۶

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت تقویت بازار سرمایه گفت: برای تقویت بازار بورس باید از ظرفیت منابع مالی موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک‌ها در جهت تقویت واحدهای تولیدی استفاده شود که انجام این مهم افزایش تولید ناخالص ملی را در پی دارد.

اسماعیل جلیلی درخصوص نقش بورس در اقتصاد کشور گفت: این نکته که رونق بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور نقش اساسی دارد بدیهی است اما باید بازار سرمایه به‌صورت کارشناسی و باتوجه به مولفه‌های اقتصادی تقویت شود. نماینده مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازار بورس به‌نوعی نشان‌دهنده، وضعیت فعالیت اقتصادی شرکت‌های تولیدی بورسی است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید نظارت‌های لازم و موثر در بازار سرمایه به‌نحوی لحاظ شود تا از کارهای دلالی در این بازار جلوگیری شود. انجام این موضوعات مانع از نوسانات کاذب و حبابی در بورس کشور خواهد شد.

جلیلی افزود: باید اجازه داده شود مبنای عمل بورس براساس عملکرد اقتصادی صورت گیرد، البته دولت می‌تواند درمواقع حساس که وضعیت بورس نامطلوب شد، به‌وسیله مکانیسم‌های کارشناسی و علمی از افت بازار سرمایه جلوگیری و این بازار را مدیریت کند.

وی ادامه داد: برای تقویت بورس باید از ظرفیت منابع مالی موسسات مالی و اعتباری همچنین بانک‌ها درجهت تقویت واحدهای تولیدی استفاده شود که انجام این مهم افزایش تولید ناخالص ملی را در پی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: منابع موسسات مالی به‌جای هدایت به بنگاهداری باید به‌سوی واحدهای تولیدی بورسی سوق داده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر