اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۴

اوپک پتروشیمی زمینه‌ تعامل عرضه و صادرات

نرخ خوراک باید به مدت ۱۰سال تثبیت شود چون سرمایه‌گذاری در این صنعت بعد از ۴ یا ۵سال که از زمان راه‌اندازی آن می‌گذرد از سال ششم بازگشت خواهد داشت. لذا سرمایه‌گذار براساس مدت زمان ثابت ماندن نرخ اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، عباس شعری‌مقدم درخصوص جوانب مثبت و منفی شکل‌گیری اوپک پتروشیمی، گفت: چنین سازمانی قبل از انقلاب بین کشورهای ایران، ‌عربستان، کویت، ‌عراق و امارات شکل گرفت که در زمینه صادرات کود شیمیایی و آمونیاک فعالیت می‌کردند به‌نحوی که اگر پالایشگاه کشوری درحالت اورهال بود کشور دیگری به‌جای آن اقدام به فروش می‌کرد و در مقابل فرصت بعدی به کشور قبلی داده می‌شد. وی افزود: آن زمان با تشکیل چنین اتحادیه‌یی ارتباطات بین کشور‌ها مناسب و خوب بود، لذا اگر چنین تعامل و اتحادیه‌یی داخل کشور و در سطح بین‌المللی شکل گیرد به‌طور حتم می‌تواند مثبت باشد. وی درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی نیز اظهار داشت: نرخ ۱۳سنت مناسب است اما اصل بر این است که این قیمت تا چه زمان ادامه پیدا کند. شعری‌مقدم خاطرنشان کرد: نرخ خوراک باید به مدت ۱۰سال تثبیت شود چون سرمایه‌گذاری در این صنعت بعد از ۴ یا ۵سال که از زمان راه‌اندازی آن می‌گذرد از سال ششم بازگشت خواهد داشت. لذا سرمایه‌گذار براساس مدت زمان ثابت ماندن نرخ اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.


ایران برای قطر رانت ایجاد کرده است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با بیان اینکه قطر میلیون‌ها مترمکعب اضافه‌برداشت از لایه‌های نفتی مخازن مشترک با ایران دارد، گفت: متاسفانه ما چشم‌هایمان را بر این رانت‌خواری بسته‌ایم. احمد مهدوی در گفت‌وگو با آنا با اشاره به اینکه مفهوم رانت‌خواری را باید از فرصت‌های اقتصادی جدا کنیم، گفت: متاسفانه ایران رانتی را برای قطر ایجاد کرده و این وضعیت پذیرفتنی نیست. وی با بیان اینکه ایران در حوزه پتروشیمی دارای مزیت‌های اقتصادی مهمی است، افزود: ایران‌ می‌توانست با جلوگیری از این برداشت‌های اضافه، شاخص‌های اقتصادی و درآمد ملی خود را افزایش دهد و حتی اوره که جزو یکی از کالای استراتژیک کشور محسوب می‌شود را تولید کند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی همچنین با تاکید بر اینکه استراتژی تعیین قیمت خوراک گاز باید تثبیت شود.


دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مورد تایید نیست

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: آب تهران از نظر بهداشت هیچ‌گونه مشکلی ندارد و هیچ‌یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به‌نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست. به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران، آبفای استان تهران اعلام کرد: ادعای دارا بودن هرگونه تاییدیه از سوی این شرکت برای تبلیغ یا فروش دستگاه‌های تصفیه خانگی آب غیرقانونی است و آبفای استان تهران با موسسات حقیقی و حقوقی متخلف برخورد قانونی خواهد کرد. در اطلاعیه این شرکت آمده است: همچنان‌که در گذشته نیز بارها تاکید شده است، آب تهران از نظر بهداشت هیچ‌گونه مشکلی ندارد و هیچ یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به‌نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست. بنا بر گزارش‌های مردمی و تماس‌های شهروندان با شرکت آب و فاضلاب، اخیرا موسساتی برای فروش دستگاه‌های تصفیه آب با شهروندان تماس گرفته‌اند و ضمن معرفی خود به‌عنوان نماینده آبفا و ادعای آلوده‌بودن آب تهران تلاش می‌کنند شهروندان را به خرید محصولات خود ترغیب کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر