تحریم‌ها درآمد ارزی ایران را 100 میلیارد دلار کاهش داد

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌های سه سال اخیر مانع صادرات یک هزار میلیون بشکه نفت خام و کاهش 100میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران شد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز گذشته در مراسم امضای سند واگذاری سایت مجتمع پتروشیمی

مسجد سلیمان به پیمانکار چینی اظهارکرد: در سال‌های اخیر ما با دو نوع تحریم روبه‌رو بوده‌ایم که نخستین آن مربوط به تحریم کمی نفت ایران بوده که براساس آن صادرات نفت از روزی بیش از دو میلیون بشکه به یک میلیون بشکه کاهش یافت که براین اساس، بیش از یک هزار میلیون بشکه نفت خام ایران در چاه‌ها محفوظ مانده و صادر نشده است. وی اضافه کرد: اما تحریم دوم مربوط به تحریم قیمتی است که در ماه‌های اخیر باعث کاهش قابل توجه قیمت‌ها شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکا تحریم اول را با کمک شورای امنیت و تحریم دوم را با همکاری عربستان و تعدادی از دیگر تولیدکنندگان حوزه خلیج فارس اجرا کرد. رضایی اظهارکرد: اگر کاهش قیمت‌ها تا سه سال آینده ادامه داشته باشد100میلیارد دلار دیگر از درآمد نفتی ایران کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مقاومت ملت ایران در مقابل فشارها گفت: مردم ایران در مقابل فشارهایی که متحمل می‌شوند، قیام می‌کنند که ازجمله آنها می‌توان به انقلاب در مقابل استبداد و قیام در مقابل تهاجم ارتش بعثی صدام اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قادر هستیم که سومین فشار ظالمانه غرب علیه ملت ایران یعنی تحریم اقتصادی را نیز ناکام بگذاریم. وی با بیان اینکه منطقه مسجد سلیمان به یک منطقه ویژه انرژی تبدیل می‌شود، اظهارکرد: طرح‌هایی مانند کارخانه آلومینیوم‌سازی با استفاده از فاینانس و منابع مالی چینی اجرا خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر