دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۲

تغییر کنگره تاثیری در مذاکرات ندارد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هرگونه اظهارنظر درباره توافق را تا پیش از پایان مذاکرات امکان‌پذیر ندانست و گفت: در پایان مذاکرات است که معلوم می‌شود توافق می‌تواند صورت بگیرد یا خیر. گاهی تمام این مذاکرات روی یک کلمه متوقف می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره پایان مذاکرات و دستیابی به توافق جامع گفت: اگر طرف مقابل دنبال بهانه‌جویی نباشد و نخواهد به یک روشی، کار را طولانی کند امکان رسیدن به تفاهم وجود دارد. من همیشه معتقد بودم احتمال رسیدن به توافق در فاصله کوتاهی وجود دارد. ظریف همچنین درباره تغییر کنگره امریکا و تاثیر آن بر امکان رسیدن به توافق گفت: این تغییر برای ما تاثیری ندارد. ظریف درباره گزارش رسانه‌های امریکایی پیرامون توافقات حاصل‌شده میان تهران و 1+5 مبنی بر خارج شدن اورانیوم غنی‌شده از ایران گفت: تمام اینها خبرسازی و شایعه پراکنی است و هیچ مبنایی ندارد.


دعوت ظریف از همتای ایتالیایی‌اش برای سفر به تهران

پائولو جنتیلی، وزیر خارجه ایتالیا در گفت‌وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش با اشاره به تمدید هفت‌ماهه مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5، بر گسترش مناسبات دو کشور به‌خصوص در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند. به گزارش ایسنا، وزرای خارجه ایران و ایتالیا بر تداوم دیدارها و رایزنی‌های سیاسی تاکید کردند.


لغو روادید تهران- مسقط در دستور کار

علی‌اکبر سیبویه سفیر ایران در عمان گفت: روابط ایران و عمان بسیار خوب است و هیچ مساله‌یی در سطوح اقتصادی، تجاری و سیاسی نمی‌تواند روابط دو کشور را خدشه‌دار کند. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و عمان گفت: دو کشور برای لغو روادید و توسعه مناسبات تجاری با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. سفیر ایران در عمان با اشاره به مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 بر نقش سلطان‌قابوس بن سعید سلطان عمان تاکید کرد.


مدیران سیاسی وزارت خارجه‌ فرانسه و آلمان در تهران

به گزارش فارس، «ژان فرانسوا ژیرو» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه و «کلمنتس فون گوتسه» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان برای رایزنی با همتایان و سایر مقامات جمهوری اسلامی ایران، به ایران سفر کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر