حوالی تعاون

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۱

پیمان بابا‌خانلو سرپرست جدید اداره کل توسعه تعاون

با حضور حمید کلانتری و همکارانش باباخانلو به سمت سرپرستی اداره کل توسعه تعاون منصوب و از خدمات آقای غلامحسن بشارتی تقدیر و تشکر شد.

باباخانلو که از تعاونگران باسابقه است وی در این جلسه به توضیح برنامه‌های پیشنهادی خود پرداخت.

کلانتری معاون امور تعاون ضمن آرزوی موفقیت برای باباخانلو در سخنانی به تشریح اهمیت تعاون در اقتصاد کشور پرداخت و اظهار داشت: درحال حاضر کشور ما متکی به اقتصاد نفت است و عزم دولت برای کاهش وابستگی به نفت جزم شده، بخش تعاون و مسوولان این حوزه تعاون باید دقیق‌تر کار کنند.

وی بااشاره به محدودیت‌های به‌وجود آمده در بودجه کشور و کمبود درآمدهای نفتی افزود: ما درراستای اقتصاد مقاومتی دو راه داریم، یکی توسعه صادرات غیرنفتی که تعاونی‌های تولیدی می‌توانند یکی از محورهای این سیاست باشند و دیگری بالا بردن بهره‌وری و افزایش تولید و افزایش درآمد ملی است. در این محور هم بخش تعاون باید با تلاش بیشتر نقش خود را پر رنگ‌تر کنند. کلانتری از زحمات آقای بشارتی در دوران مدیریت بر اداره کل توسعه تعاون با اهدای لوح تقدیری تجلیل و قدردانی کرد.


پیشنهاد طرح بهبود معیشت کارگران به ربیعی

علی حسین شهریور، دبیر، خانه تعاونگران ایران بااشاره به طرح پیشنهادی خانه تعاونگران برای توانمند‌سازی کارگران ازسوی خانه تعاونگران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار حدود 10میلیون نفر کارگر بیمه شده در کشور مشغول به‌کار هستند که با احتساب بعد خانوار مجموع خانواده بزرگ کارگری حدود 40میلیون نفر می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: اگر جامعه کارگری که بخش مهمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد توانمند‌تر شود، رشد اقتصادی امری مسلم می‌شود، به‌همین دلیل باتوجه به توانمند‌سازی جامعه کارگری، یک فرایند پویا و فراگیر است و هدف عمده آن ایجاد تغییرات مناسب در تمامی ابعاد و جوانب زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی کارگران است. خانه تعاونگران با اعتقاد به اینکه یکی از پیش‌شرط‌های محوری در شکل‌گیری و تکامل فرایند توسعه پایدار کشورمان وجود سیاست‌ها، برنامه‌ها و مداخلات چند بعدی در جهت توانمندسازی کارگران برای مشارکت فعال آنها در تحقق بخشیدن به اهداف درازمدت و میان‌مدت توسعه همه‌جانبه اقتصادی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی است، طرح توانمند‌سازی کارگران از طریق تشکیل شرکت تعاونی سهامی عام همیاران را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع پیشنهاد کردیم.

شهریور تاکید کرد: این طرح با هدف بهبود معیشت و توانمند‌سازی کارگران و خانواده آنان با تاکید بر مدیریت و ساماندهی بخشی از حق مسکن و کمک‌هزینه اقلام مصرفی کارگران و مشارکت تشکل‌های تعاونی، کارگری و کارفرمایی ارایه می‌شود.

صفایی مشاور معاون وزیر شد

هوشمند صفایی با حفظ سمت، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

تخصص و تجارب 25ساله مدیریتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در توسعه و توانمند‌سازی بنگاه‌های اقتصادی تعاونی و خصوصی، موجب شد به‌عنوان مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای مناطق شش‌گانه راهبردی بخش تعاونی کشور منصوب شود.

در حکم معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هوشمند صفایی، مهم‌ترین انتظارها از شورای مناطق مزبور، که در دوره‌های سه ماهه با مشارکت مدیران ذی‌ربط تشکیل می‌شود، اجرایی کردن راهبردهای هفتگانه طرح تحول بخش تعاونی، ایجاد تعامل سازنده و مثمرثمر با سایر دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها در چارچوب تفاهمنامه‌های منعقده، ترویج و فرهنگ‌سازی تعاونگری نزد ساکنان استان‌های عضو شورا، تقویت و افزایش تعاملات شبکه‌یی و درون‌بخشی در تعاونی و ادارات کل عضو شورا، ایجاد مکانیسم‌های تقویت نظارت و بهبود مستمر در تشکل‌های تعاونی، ارایه راهکارها و پیشنهادها در زمینه توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها در سطح منطقه و کشور و نیز توسعه بازار و کمک به ایجاد بازارهای منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی عنوان شده است.

رجای واثق دارد با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود استانی و منطقه‌یی نسبت به پیاده‌سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در زمینه اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و توسعه بخش تعاونی با هدف توسعه عدالت‌محورانه تشکل‌های تعاونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش وافری خواهید کرد.

گفتنی است هوشمند صفایی علاوه بر عضویت در شورای معاونان وزارت تعاون در دولت اصلاحات، مدیریت تعاون استان‌های خوزستان و تهران و نیز مدیریت کار استان‌های لرستان و فارس را در دهه‌های 70 و 80 برعهده داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، با حفظ سمت، به‌عنوان مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر