متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران متری چند؟ + جدول

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۱۷۵۴
متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران متری چند؟ + جدول

منطقه 12 یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است و در محدوده مرکزی این شهر واقع شده است. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران به متری 51 میلیون تومان رسیده است. سوال اینجاست که برای خرید یک واحد مسکونی در منطقه 12 شهرداری تهران چقدر باید هزینه کرد؟

منطقه ۱۲ شهرداری تهران یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهری است که مرزی بین مرکز و شرق پایتخت محسوب می‌شود. این منطقه از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان حافظ، از جنوب به خیابان شوش و از شرق به خیابان ۱۷ شهریور محدود می‌شود.

بانک مرکزی در آخرین گزارش خود که در اسفند 1402 منتشر شده، متوسط قیمت منطقه 12 شهرداری تهران را حدود 51 میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین طی این مقطع یک‌ماهه 111 فقره معامله آپارتمان در منطقه 12 صورت گرفته است. سوال اینجاست که با چه میزان هزینه‌ای می‌توان در منطقه 12 خانه خریداری کرد؟

متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران متری چند؟ + جدول

بررسی 10 محله از منطقه 12 شهرداری تهران نشان می‌دهد هنوز با بودجه زیر دو میلیارد تومان می‌توان در این محدوده میکروآپارتمان و سوئیت خریداری کرد.

برای مثال اکنون سوئیتی 50 متری در محله بهارستان که ساخت آن به سال 1380 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت واحد 57 متری دیگری در محدوده سنگلج که ساخت آن به سال 1393 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 900 میلیون تومان تعیین شده است.
بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان امکان انتخاب‌های بیشتری برای متقاضیان واحد مسکونی در این منطقه فراهم می‌کند. در حال حاضر مالک آپارتمانی در محله آبشار، آپارتمان 43 متری و 15ساله خود را دو میلیارد و 550 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین متقاضیان می‌توانند با بودجه دو میلیارد و 900 میلیون تومان آپارتمانی 53 متری در محدوده سنگلج خریداری کنند. ساخت این واحد مربوط به سال 1391 است.

بودجه بین چهار تا پنج میلیارد تومان به خریداران اجازه می‌دهد، خانه‌هایی با متراژ بالاتر در منطقه 12 بخرند. اکنون قیمت یک آپارتمان 75 متری 15ساله در محله آبشار، سه میلیارد و 560 میلیون تومان برآورد شده است.

برای خرید آپارتمان‌های بالاتر از 100 متر در این منطقه باید بودجه‌ای بیشتر از سه میلیارد تومان در نظر داشت.

ارسال نظر