پیشنهاد احداث خط ریلی نجف تا کربلا

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۲

وزیر کشور از پیشنهاد دولت عراق به جمهوری اسلامی ایران برای کمک در احداث و ساخت خطوط ریلی نجف تا کربلا خبر داد و گفت: این پیشنهاد درحال بررسی است تا با ایجاد بستر مناسب عملیاتی شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین با بیان اینکه دبیرخانه دایمی برای رسیدگی به امور زایران حسینی تشکیل می‌شود، گفت: دغدغه اصلی تشکیل دبیرخانه، سامان‌دهی حضور زایران در کربلا است. وی درحاشیه نشست بررسی روند خدمات‌رسانی زایران اربعین‌حسینی در جمع خبرنگاران گفت: هر چند مسوولیت اجرایی برگزاری مراسم معنوی اربعین‌حسینی در کربلا با سازمان حج و زیارت است اما وزارت کشور نیز در این موضوع ورود کرده و با برنامه‌ریزی دقیق کمک خواهیم کرد. وزیر کشور ادامه داد: یکی از پیشنهادهای ارایه‌شده این است که مسوولیت هر پنج کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا را به یکی از استان‌ها واگذار کنیم و پیشنهادات دیگر این است که بتوانیم کاروان‌های اعزامی را به کربلا برای سال آینده به شکل کاروان‌های راهیان‌نور یا به شکل کاروان‌های آزاد اعزام کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه با هماهنگی که با کشور عراق داشتیم مشکلی در زمینه گذرنامه به‌وجود نیامد به‌طوری که حتی در مواردی زایران با کارت شناسایی معمولی و کارت ملی پذیرش شدند، اظهار داشت: امسال ما میزبان 1.5‌میلیون نفر زایر در کربلا بودیم که از مجموع این رقم 300‌هزار نفر خارجی که 100‌هزار نفر آنها افغانی و پاکستانی بودند به کربلا اعزام شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر