بيش از يك ميليون نفر از اينترنت كودك استفاده مي‌كنند

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۰۱:۳۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۴۴۹

وزير ارتباطات گفت: حدود يك سال است كه اينترنت كودك و نوجوان راه‌اندازي شده و والدين مي‌توانند با خيال راحت تنظيماتي را به اختيار در شيوه استفاده از فضاي مجازي توسط كودكان انجام دهند و طبق آخرين آمار بيش از يك ميليون نفر از اين سرويس استفاده مي‌كنند.

وزير ارتباطات گفت: حدود يك سال است كه اينترنت كودك و نوجوان راه‌اندازي شده و والدين مي‌توانند با خيال راحت تنظيماتي را به اختيار در شيوه استفاده از فضاي مجازي توسط كودكان انجام دهند و طبق آخرين آمار بيش از يك ميليون نفر از اين سرويس استفاده مي‌كنند. به گزارش ايسنا، عيسي زارع‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات- در حاشيه رونمايي از سيستم‌هاي سورتينگ هوشمند پردازش مرسولات پستي در جمع خبرنگاران، درباره آخرين وضعيت اينترنت كودكان اظهار كرد: هفته گذشته رويدادي هم به مناسبت اينترنت ايمن‌تر داشتيم كه جشنواره‌اي برگزار شد. وي افزود: هدفمان در وزارت ارتباطات اين است كه در راستاي مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي، فناوري‌هايي كه به خانواده‌ها كمك مي‌كنند تا كودكان در فضاي امني از فضاي مجازي استفاده كنند. بنابراين اين جشنواره برگزار شد و نامزدهاي دريافت نشان دوست‌دار خانواده معرفي شدند و در ۲۷ ارديبهشت ماه داوري‌هاي ما ان‌شاالله كامل مي‌شود و محصولاتي كه مردم مي‌توانند استفاده كنند و امكانات لازم براي مراقبت از كودكان در اين فضا معرفي خواهد شد. زارع پور گفت: در كنار اين‌ موضوع حدود يك سالي است كه اينترنت كودك و نوجوان با سرشماره #456٭ راه‌اندازي شده كه پدر و مادرها مي‌توانند با خيالت راحت تنظيماتي را به اختيار در شيوه استفاده از فضاي مجازي توسط كودكان انجام دهند. براساس بررسي‌هاي انجام شده بيش از يك ميليون نفر از اين سرويس استفاده مي‌كنند البته اين آمار براي سه ماه قبل است و آمار جديد توسط دوستان اعلام مي‌شود.

 

پوشش ۷۰ درصدي فيبرنوري در سال آينده

او همچنين درباره آخرين وضعيت پروژه فيبر نوري توضيح داد: هدف‌گذاري ما براي پروژه فيبر نوري اين بود كه امسال حدود ۳۵ درصد پوشش براي كل كشور ايجاد شود. وي ادامه داد: تعداد پوشش ايجاد شده اكنون به عدد ۷ ميليون خانوار رسيده‌ كه اين عدد تا پايان سال نيز افزايش خواهد داشت و تا چند روز آينده در مراسمي ايجاد پوشش براي ۷ ميليون خانوار را اعلام خواهيم كرد. وزير ارتباطات افزود: اميدواريم تا سال آينده اين عدد حداقل دو برابر شود. اپراتورها مشخص شده‌اند، شهرها تفكيك شده‌اند، بيش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوزهاي لازم و توافق‌ها را از شهرداري دريافت كرده‌اند كه اين مساله كار را سرعت مي‌دهد. وي تاكيد كرد: در قانون برنامه و بودجه،‌بندي آمده كه به واسطه آن شهرداري‌ها و نهادهاي مربوطه بايد براي پروژه فيبرنوري با وزارت ارتباطات همكاري داشته باشند. اميدواريم سال آينده سال درخشاني براي پروژه فيبرنوري باشد و ما بتوانيم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد كشور را تحت پوشش قرار بدهيم. زارع‌پور گفت: با فراهم شدن اين خدمت مي‌توان سرعت اينترنت را تا حد بالايي افزايش داد. اكنون مشتركيني كه از اين سرويس استفاده مي‌كنند سرعت‌هاي تا هزار مگابيت‌برثانيه را نيز تجربه كرده‌اند.

ارسال نظر