كاهش قيمت برنج ايراني و مرغ

۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۰۰:۴۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۷۷۰۳

مركز آمار بيشترين و كمترين افزايش قيمت خوراكي‌ها در بهمن ماه را اعلام كرد كه بر اساس آن، بيشترين افزايش قيمت مربوط به شيرخشك، ماهي قزل‌آلا و گوشت است و بيشترين كاهش قيمت نيز مربوط به برنج ايراني و مرغ است.

مركز آمار بيشترين و كمترين افزايش قيمت خوراكي‌ها در بهمن ماه را اعلام كرد كه بر اساس آن، بيشترين افزايش قيمت مربوط به شيرخشك، ماهي قزل‌آلا و گوشت است و بيشترين كاهش قيمت نيز مربوط به برنج ايراني و مرغ است. طبق آنچه مركز آمار اعلام كرده است؛ در گروه نان و غلات، اقلام «شيريني خشك» با ٢,٤ درصد، «رشته آش» با ١.٣ درصد و «ماكاروني» با ١.٣ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «برنج ايراني درجه يك» با ١.٠- درصد است. در بهمن‌ماه ١٤٠٢، تغييرات متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالاهاي خوراكي در مناطق شهري كشور به‌ شرح زير است:  در اين گروه، اقلام «شيريني خشك» با ٢,٤ درصد، «رشته آش» با ١.٣ درصد و «ماكاروني» با ١.٣ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «برنج ايراني درجه يك» با ١.٠- درصد است. در اين گروه، «ماهي قزل‌آلا» با ٣,٢ درصد، «گوشت گوسفند» با ٢.٩ درصد و «كنسرو تن ماهي» با ٢.٠ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «مرغ ماشيني» با ٥.٤- درصد است. در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شير خشك» با ٩,٣ درصد و «كره پاستوريزه» با ١.١ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «روغن نباتي جامد» با ١.٥- درصد، «روغن مايع» با ٠.٧- درصد و «پنير پاستوريزه» با ٠.١- درصد است. در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «خربزه» با ٣٨,٣ درصد، «انار» با ٥.٧ درصد و «كشمش پلويي» با ٥.٠ درصد همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «پسته» با ١.١- درصد و «موز»“ با ٠.٦- درصد است. در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «خيار» با ٤,٢ درصد، «لوبيا قرمز» با ٢.٠ درصد و «عدس» با ١.٨ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «گوجه فرنگي» با ٣٥.٩- درصد، «كدو سبز» با ٦.٤- درصد و «بادمجان»با ٥.٠- درصد است.
در اين گروه، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه فرنگي» با ٢,٣ درصد و «سس مايونز» با ١.١ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «قند» با ٠.٣- درصد است.
در بهمن ماه ١٤٠٢، از ٥٣ قلم خوراكي منتخب در نقاط شهري، تعداد ٢٠ قلم، درصد تغيير سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌اي نقاط شهري كشور (٣٦,٢ درصد) داشته‌اند.

ارسال نظر