لايحه حريم خصوصي كاربران به مجلس ارسال می‌شود

۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۰۰:۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۶۵۷۶

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال لايحه حريم خصوصي كاربران به مجلس ارسال شود. به گزارش ايسنا، عيسي زارع‌پور درباره لايحه حريم خصوصي كاربران گفت:

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال لايحه حريم خصوصي كاربران به مجلس ارسال شود. به گزارش ايسنا، عيسي زارع‌پور درباره لايحه حريم خصوصي كاربران گفت: لايحه در كارگروه ويژه اقتصادي دولت نهايي شد و به صحن دولت آمد و براي يك سري بررسي‌هاي حقوقي به كميسيون حقوقي و قضايي دولت ارجاع شده كه الان در كميسيون روي آن بحث مي‌شود و سه چهار جلسه تشكيل شده و اميدوارم پيش از پايان سال نهايي شود و به مجلس بفرستيم. وي درباره افزايش قيمت تعرفه اينترنت اظهار كرد: مگر در كشور تورم صفر درصد است كه قيمت افزايش پيدا نكند؟ مگر اپراتور نبايد پول به كارمندش بدهد و تجهيزات بخرد؟ اگر قيمت‌ها نسبت به ۶ سال پيش ثابت مانده آقايان بيايند ورود پيدا كنند. الان كل افزايش قيمتي كه صورت گرفته ۳۴ درصد است كه زير نرخ تورم سال جاري و نه ۶ سال گذشته است آن هم فقط در ترافيك خارجي نه در ترافيك داخلي. وزير ارتباطات درباره همكاري پيام‌رسان‌هاي داخلي در تبليغات كانديداها براي انتخابات ۱۴۰۲ يادآور شد: يكي از كارهايي كه امسال براي اولين‌بار در حال انجام شدن است بسته ويژه تبليغاتي را براي نامزدها كه مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است كه در بستر سكوهاي داخلي پيش‌بيني كرده‌ايم. وزير ارتباطات در پاسخ به سوالي درباره برنامه فضايي بيان كرد: يكي از برنامه‌هايي كه دنبال مي‌كنيم اين است كه بتوانيم در كشورهاي ديگر براي دانش فضايي دانشمندان فضايي كشور بازاريابي كنيم. مذاكراتي در حال انجام است و وقتي به نتيجه رسيد اطلاع‌رساني خواهيم كرد. الان ظرفيت‌هاي ما به اندازه‌اي رسيده كه بتوانيم براي پرتاب‌گرهايمان و مشاركت با كشورهاي ديگر در ساخت ماهواره‌هاي سنجشي همكاري كنيم كه اين مسير در حال دنبال شدن است.

فيبر نوري چه سرعت اينترنتي به كاربران مي‌دهد؟

ميزان پوشش پروژه فيبر نوري منازل و كسب و كارها كه اخيرا از ۶ ميليون خانوار فراتر رفته، اين امكان را براي كاربران فراهم مي‌كند تا به سرعت‌هاي ۱۰۰۰ مگابيت بر ثانيه دست پيدا كنند. به گزارش ايسنا، فناوري روز به روز در حال گسترش است و اكنون در عصر فناوري اطلاعات مي‌توان گفت كه وجود زيرساخت‌هاي نسل جديد مي‌تواند تاثيرهاي جدي بر روي كسب و كارها، اقتصاد، جامعه و... بگذارد؛ با اين حال، فناوري فيبر نوري كه طي سال‌هاي گذشته در بخش ارتباطات ثابت ايران كمتر به كار گرفته شده بود؛ مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفت. فناوري فيبر نوري پهناي باندي بسيار بالاتر از كابل‌هاي مسي معمولي دارد و داده‌هاي صوتي و تصويري را به راحتي با پهناي باند بالا تا ۱۰ گيگابيت بر ثانيه و بالاتر انتقال مي‌دهد، به همين دليل است كه با گسترش فناوري و نياز به اينترنت پرسرعت، جايگزيني كابل‌هاي مسي قديمي با فيبر نوري به يك ضرورت تبديل مي‌شود. بنابر گفته مسوولان، اجراي اين پروژه مي‌تواند زيرساخت ارتباطات كشور را تا دهه‌هاي آينده تامين كند و به دليل اهميت بالاي آن در قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه قيد شده است بنابراين اجراي پروژه فيبر نوري منازل و كسب و كارها براي وزارت ارتباطات و تمامي دستگاه‌ها تبديل به تكليف شده است. در حال حاضر طبق وعده وزير ارتباطات، با افتتاح پروژه فيبر نوري منازل و كسب و كارها در سه شهر ميبد، بافق و حميديه استان يزد ميزان پوشش از ۶ ميليون خانوار در سراسر كشور فراتر رفته است و اين قابليت وجود دارد تا كاربران به سرعت تا ۱۰۰۰ مگابيت بر ثانيه دست پيدا كنند. موضوعي كه بارها مسوولان از جمله وزير ارتباطات به آن اشاره و تأكيد كردند هيچ تكنولوژِي نمي‌تواند جاي ارتباطات پرسرعت فيبرنوري را بگيرد. به‌طور مثال در امريكا كه ارتباطات ماهواره‌اي هم وجود دارد، كنگره اين كشور براي توسعه فيبرنوري منازل بودجه۴۰ ميليارد دلاري تصويب كرده چرا كه هيچ تكنولوژي نمي‌تواند جاي ارتباطات پرسرعت مبتني بر فيبر نوري را بگيرد. كاربران در مناطق تحت پوشش قرار گرفته مي‌توانند درخواست خود را براي دريافت خدمات ارايه كنند و اپراتور موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه دسترسي به اينترنت فيبر نوري را براي متقاضيان فراهم كند. اما كاربران تهراني مي‌توانند با شماره ۲۰۲۰ يا ۲۰۲۱ تماس بگيرند و يك شماره تلفن همراه يا ثابت اعلام كنند، به پارتنرهاي فروش اعلام و درصورتي كه منطقه مورد نظر در سطح پوشش باشد، فيبر نوري را واگذار مي‌كنند و درصورتي كه نباشد، مخابرات از منطقه مورد نظر بازاريابي مي‌كنند درصورتي كه به تعداد ۱۰ متقاضي برسد كارهاي نهايي انجام شود.

ارسال نظر