اعتراف سرایداری که زوج ثروتمند را به خاک سیاه نشاند/ راز سرقت میلیاردی فاش شد

۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۵۲۷
اعتراف سرایداری که زوج ثروتمند را به خاک سیاه نشاند/ راز سرقت میلیاردی فاش شد

سرایدار یک ساختمان که به خانه یکی از اهالی دستبرد زده بود، بعد از دستگیری همدستانش را به پلیس معرفی کرد.

راز سرقت میلیاردی از خانه زوج ثروتمند با اعتراف سرایدار افشا شد. این مرد سرایدار با همدستی سارقان حرفه‌ای به خانه زوجی ثروتمند دستبرد زده و ۱۷ میلیارد تومان سرقت کرده بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، این سرایدار و همسرش وقتی در مظان اتهام قرار گرفتند که تحقیقات پلیسی و شاکی پرونده به طور همزمان از دخالت آنها در ماجرای سرقت چند میلیاردی حکایت داشت.

این پرونده اوایل تابستان امسال در دادسرای ویژه سرقت تهران تشکیل شد. خانم وکیل و همسرش شکایتی مطرح کردند و گفتند زمانی که در سفر بودند خانه‌‌شان در شمال تهران مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است.

آنها گفتند ارز،‌ طلا و سنگ‌های گران‌قیمت به ارزش ۱۷ میلیارد تومان از آنها سرقت شده است.

به این ترتیب، بازپرس پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ دستور داد پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تحت رسیدگی قرار گیرد. با شروع تحقیقات پلیسی مشخص شد سارقان در حالی که نقاب به صورت داشتند با تخریب در خانه وارد صحنه جرم شده‌ و اشیا گران‌قیمت را که ردیابی آنها سخت است، به سرقت برد‌ه‌اند.

در ابتدای تحقیقات ماموران پلیس آگاهی از آنجا که سارقان از نقاب و دستکش استفاده کرده بودند سرنخ موثری به دست نیامد؛ اما در ادامه روند تحقیقات مدارکی در مورد همدستان احتمالی سارقان به دست آمد. این در حالی بود که پس از چند ماه، زن و شوهر مالباخته با مراجعه به اداره پلیس از احتمال همدستی سرایدار خانه خود در سرقت خبر داند. شاکیان ادله‌ای را در مورد احتمال دخالت سرایدار در سرقت خانه خود مطرح کردند. این در حالی بود که سرایدار نقطه مشترک شکایت مالباختگان و تحقیقات پلیسی بود. ماموران پی برده بودند به طور ناگهانی وضع سرایدار خوب شده و علاوه بر خرید ماشین، گلخانه‌ای به نام او سند خورده است. به این ترتیب مرد سرایدار بازداشت شد و گفت، گلخانه مربوط به معامله‌ای فامیلی و ارثیه پدری اوست که به طور اتفاقی همزمان با ماجرای سرقت به نامش شده است.

با وجود این، مرد سرایدار همچنان تحت بازجویی قرار گرفت تا اینکه اعتراف کرد: وقتی این خانواده به سفر رفتند، وسوسه شدم و موضوع سرقت از آنها را با یکی از دوستانم که سارق سابقه‌‌‌‌دار است مطرح کردم.

این سرایدار گفت: وقتی فهمیدم وضع این خانواده خوب است که چند بار برای کا‌رهای خانه و تعمیرات به خانه آنها رفت‌وآمد کردم. پس از آن بود که فهمیدم آنها طلا و جواهرات و اموال ارزشمندی دارند برای همین وسوسه شدم، موضوع را با دوستم که سارق حرفه‌ای بود در میان گذاشتم. بعد از آن او گفت با دو دوست دیگر خود بدون اینکه ردی باقی بگذارند سرقت را انجام خواهند داد. دوستم و آن دو نفر با نقاب ‌آمدند و پس از تخریب در راحت اجناس قیمتی را سرقت کردند.

این متهم در پایان گفت: پس از تقسیم اموال من گلخانه خریدم و بخشی از اموال مسروقه را که شامل طلا و جواهرات بود به همسرم دادم تا پنهان کند.

با اعتراف این سرایدار، سردسته باند و دو دوست او هم دستگیر شدند. بعد از آن راز سرقت فاش و اموال تقسیم‌شده نیز کشف شد. در حال حاضر  پرونده در شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت در دست رسیدگی است تا پس از تکمیل، کیفرخواست این مجرمان برای محاکمه صادر شود.

ارسال نظر