دربی پرسپولیس استقلال در دوحه قطر برگزار می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۶:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۷۸۱
دربی پرسپولیس استقلال در دوحه قطر برگزار می‌شود؟

در حالی که بعد از اعلام برنامه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران و موکول شدن اعلام زمان دربی ۱۰۲ و دیدار استقلال پرسپولیس به زمانی دیگر شایعات زیادی درباره این مسابقه بر سر زبان‌ها افتاده بود صبح امروز خبری درباره برگزاری این دیدار در خارج از کشور منتشر شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که مجری برنامه زنده صبح امروز ورزشگاه اعلام کرد این دیدار به جای ایران و ورزشگاه آزادی در کشور قطر برگزار خواهد شد.

او دلیل این موضوع را فقدان VAR اعلام کرد و البته اگر این اتفاق قطعی شود در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است.

دربی ۱۰۲ در قطر برگزار می‌شود؟

هر چند این خبر ساعتی بعد تایید رسمی گرفت و اعلام شد مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند دربی ۱۰۲ از هفته پنجم لیگ برتر را در کشور قطر برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در یکی از ورزشگاه‌های شهر دوحه در قطر برگزار خواهد شد.

یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: با توجه به این که ورزشگاهای دوحه مجهز به سیستم VAR هستند، داربی ۱۰۲ نیز با کمک سیستم کمک داور ویدیویی قضاوت خواهد شد. البته تمام داوران بازی ایرانی خواهند بود.

به نظر می‌رسد مسوولان فوتبالی با برگزاری داربی در یک کشور خارجی نیم نگاهی هم به درآمد ارزی حاصل از بلیت‌فروشی دارند.

برگزاری دربی در قطر منتفی شد؟

با وجود اینکه اقداماتی که برای برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال در قطر انجام شده بود اما آخرین خبر حکایت از آن دارد که این اتفاق فعلاً رخ نخواهد داد.

به گزارش تسنیم، اگر چه هدف دو باشگاه و البته فدراسیون فوتبال از برگزاری دربی ۱۰۲ در قطر، درآمدزایی از حق پخش و بلیت فروشی و استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بود اما فدراسیون در جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسید که این دیدار در تهران برگزار شود.

از پیش از ظهر امروز که خبر برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال در قطر مطرح شد به جز سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده بود، سایر مسئولان فدراسیون در این باره اظهارنظر رسمی نداشتند. اکنون خبر می‌رسد آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دربی همانند گذشته در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار شود.

تاج: دربی ۱۰۲ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: اینکه گفته شده بود قرار است دربی در کشور قطر برگزار شود گمانی‌زنی رسانه‌ها بود.

به گفته او، دربی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مشکلی نیست.

تاج ادامه داد: بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. فقط بازی پرسپولیس و النصر بدون تماشاگر است اما بازی نساجی و الهلال با حضور تماشاگران خواهد بود.

 

 

ارسال نظر