لیست منتشر شده از اساتید اخراجی جعلی است؟

۱۴۰۲/۰۶/۱۴ - ۱۵:۵۹:۳۲
کد خبر: ۲۱۴۷۰۳
لیست منتشر شده از اساتید اخراجی جعلی است؟

محمدرضا احمدی با اشاره به فضاسازی رسانه‌های بیگانه در خصوص اخراج برخی از اساتید از دانشگاه‌ها و انتشار لیست‌های جعلی، بیان کرد: رسانه‌های بیگانه و معاند از اول انقلاب تا به امروز همواره در فکر ایجاد تشنج در داخل فضای کشور ما بوده و هستند. باتوجه به فضاسازی که این رسانه‌ها در خارج کشور داشته اما می‌بینند که کشور ما با قدرت و شتاب هم به معقوله علمی و هم به معقوله توسعه و پیشرفت ادامه می‌دهد، نمی‌توانند شرایط را تحمل کرده و همواره به دنبال فضاسازی هستند.

به گزارش ایسنا، ما دارای اساتید برجسته و نخبه در سطح دنیا بوده که همواره برای توسعه علمی کشور تلاش می کنند اما اگر فردی نیز قوانین را زیرپا بگذارد لازم است مطابق قانون با وی برخورد شود چراکه همه در برابر قانون یکسان هستیموی اظهار کرد: بنده  به عنوان دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در چند روز گذشته با چندین دانشگاه کشور ارتباط برقرار کردم و با اساتید مختلف جلسات متعددی داشتم. این فضاسازی که دشمن با انتشار لیست جعلی اساتید اخراجی به راه انداخته است، واقعی نیست. اساتید ما بسیار خوب، برجسته، نخبه و مطرح در سطح دنیا بوده و همواره برای توسعه علمی دانشگاه های کشور تلاش می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما اگر احیانا برخی از افراد قوانین را رعایت نکنند باید با آن‌ها برخورد شود؛ چراکه همه در مقابل قانون یکسان هستند. چه فرد عادی که مرتکب تخلف شود و چه فردی در سطح کلان مانند نماینده مجلس یا استاد دانشگاه مرتکب خطایی شود باید مطابق با قانون با وی برخورد لازم صورت گیرد. همه در برابر قانون یکسان هستند. اگر احیانا فردی به اسم استاد دانشگاه که عضو هیات علمی دانشگاه نیز بوده اما چندین سال است که در داخل کشور نیز حضور ندارد و ساکن خارج کشور بوده و در حال فضاسازی علیه منافع کشور است باید مطابق با ضوابط و قوانین باید با وی برخورد شود.

وی تاکید کرد: اگر یک مورد اینگونه برخورد صورت گیرد رسانه های معاند پا در میدان گذاشته و آن را بزرگ نمایی می کنند. غافل از اینکه اساتید خودشان که برعلیه هولوکاست موضوعی را مطرح می کنند علاوه بر اخراج ناپدید می شود. حتی اجازه حرف زدن درباره هولوکاست یا فلسطین یا داعش حرفی بزنند. چظور زمانی که با استادی ایرانی که در خارج از کشور بوده و بر علیه منافع کشور صحبت می کند، برخورد می شود، اینقدر ان را بزرگ می کنند.

در آستانه انتخابات رسانه های معان با انتشار لیستی جعلی از اساتید اخراجی به دنبال دلسرد کردن مردم از صندوق رای هستند اما تیر آنها به سنگ خورده و آرامش کامل بر فضای دانشگاهی کشور حاکم استوی افزود: رسانه‌های بیگانه به دنبال فضاسازی هستند. از آنجا که به انتخابات نزدیک هستیم این رسانه‌ها برای دلسرد کردن مردم دست به چنین شایعه پراکنی‌هایی می‌زنند. الحمدالله آرامش خوبی در دانشگاه‌های ما حاکم است و اساتید ما نیز در حال فعالیت هستند. پیشرفت علمی دانشگاه‌های ما روبه رشد است. قطعا افرادی که به این شایعه‌ها دامن می‌زنند نمی‌توانند پیشرفت علمی کشور را شاهد باشند. ما با تمام قوا از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاهی که زحمت کشیده و برای کشور دلسوزی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. اما قانون نیز برای همه یکسان است چه بنده به عنوان نماینده مجلس و چه برای مردم عادی و استاد دانشگاه. الگر رفتاری بر خلاف ضوابط صورت گیرد، سازو کار برخورد با آن در قانون پیش بینی شده است.

ارسال نظر