ریاض منتظر سفر سید ابراهیم رییسی است

۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ۰۱:۳۱:۳۱
کد خبر: ۲۱۲۸۷۹

یک رسانه لبنانی در گزارشی به توافق ایران و عربستان پرداخت و نوشت که مقامات ریاض اکنون منتظر سفر رییس‌جمهور ایران به این کشور هستند. روزنامه النهار در گزارشی نوشت که لبنان در اولویت مذاکرات ایران و عربستان نیست.

البته در این مرحله نه تنها لبنان بلکه عراق و سوریه نیز جایی در مذاکرات ندارند و تمرکز بر روی اجرای توافق دوجانبه است و ریاض اکنون منتظر سفر سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به عربستان است. در این گزارش با اشاره به اوضاع نا‌به‌سامان لبنان آمده است برخلاف چیزی که برخی طرف‌ها در لبنان مطرح می‌کنند، هیچ گونه شکافی در توافق تهران و ریاض وجود ندارد. نویسنده این گزارش آورده است که توافق ایران و عربستان اکنون در مرحله آزمودن حسن نیت‌ها و عملی کردن رویکردهای جدید دو کشور است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که همکاری اقتصادی میان ایران و عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) منوط به برداشتن تحریم‌های امریکا علیه ایران است. بر اساس این گزارش، طی چند ماه اخیر سفارت ایران در عربستان و کنسولگری کشورمان در جده به صورت رسمی بازگشایی شد. همچنین در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بعد از ۱۷ سال به تهران سفر کرد.

 

ارسال نظر