ممنوعیت پرواز هواپیماهای MD در گرما

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۰۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۲۴۲۶

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: با تصمیمات اخذ شده برای هواپیماهای MD ناوگان به منظور ارتقای ایمنی در پروازها در شرایط گرمای هوا محدودیت‌های پروازی اعمال شده و پرواز این هواپیماها در ساعت ٩ تا ١٨ ممنوع است.

جعفر یازرلو در گفت‌وگو با ایلنا از محدودیت ساعتی پرواز تعدادی از هواپیماهای کشور به دلیل گرمای هوا خبر داد و گفت: با تصمیمات اخذ شده برای هواپیماهای MD ناوگان به منظور ارتقای ایمنی در پروازها در شرایط گرمای هوا محدودیت‌های پروازی اعمال شده و پرواز این هواپیماها در ساعت ٩ تا ١٨ ممنوع است. 

وی ادامه داد: این محدودیت تنها به دلیل شرایط جوی و اینکه آسیبی به موتور هواپیما وارد نشود، اعمال شده و در حال حاضر هواپیماها براس ارتقای ایمنی پرواز‌ها در این گرمای هوا با ظرفیت کامل پرواز ندارند و کمتر از ظرفیت کامل هواپیما مسافر‌گیری می‌شود.  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعداد هواپیماهای MD ناوگان هوایی کشور افزود: حدود ۴۵ فروند هواپیمای MD در ناوگان موجود است که محدودیت ساعت پروازی برای این هواپیماها اعمال شده است. وی تاکید کرد: محدودیت اعمال شده برای هواپیماهای MD درصورتی که شرکت‌های هواپیمایی روش کنترلی مناسب برای ایام گرم را به سازمان ارایه دهند حذف می‌شود.

 

ارسال نظر