این ۱۰ استان امروز منتظر بارش باران باشند/ سامانه بارشی جدید در راه ایران است

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۲۳۳
این ۱۰ استان امروز منتظر بارش باران باشند/ سامانه بارشی جدید در راه ایران است

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در ۱۰ استان طی امروز از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز یکشنبه و تشدید بارش‌ها در دوشنبه و سه‌شنبه آینده خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، فردا شنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش روی می‌دهد. با ورود سامانه بارشی جدید به کشور گستره بارش‌ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود.

گستره بارش‌ها دوشنبه مناطقی از مرکز، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل شرقی دریای خزر و روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را در بر می‌گیرد.

دما هوای تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد. وزش باد شدید امروز و فردا پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که باعث وقوع گردوخاک در برخی از این مناطق به‌ویژه در زابل می‌شود. سرعت وزش باد روز دوشنبه در نیمه غربی و سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور افزایش می‌یابد.

خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا ظهر شنبه مواج هستند.

 

ارسال نظر