لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند؟

۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۱۵۱

30 تن از نماینده مجلس در نامه‌ای خواهان مسکوت ماندن لایحه دوفوریتی «تشکیل وزارت بازرگانی» شدند. کمتر از پنج روز پس از تصویب کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از درخواست جمعی از نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه دو فوریتی «تشکیل وزارت بازرگانی» خبر می‌دهد.

روز 25 تیر ماه سال جاری بود که نمایندگان مجلس به رغم نقدهای بسیار بر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی کارشناسان با ۱۲۹ رای موافق، ۱۰۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ رای ماخوذه در مجلس با کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند. روز

 26 تیر ماه هم ​لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی برگشت. آن روز این لایحه براساس ماده 130 قانون اساسی و ماده 153 قانون 

آیین نامه داخلی مجلس برای رفع ابهام به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد. 

امروز 30 تیر ماه به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: 30 تن از نمایندگان با استفاده از ظرفیت ماده 193 آیین‌نامه داخلی خواستار مسکوت ماندن این لایحه برای بررسی بیشتر شده‌اند.

او افزود: البته به جریان افتادن این درخواست نیاز به موافقت معاون پارلمانی رییس‌جمهور دارد که در صورت موافقت او، بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: ما روز شنبه 31 تیر در این باره با معاون پارلمانی رییس‌جمهور مذاکره‌ای خواهیم داشت که در صورت موافقت دولت، بررسی این لایحه مسکوت می‌ماند.

او افزود: البته طبق آیین‌نامه امکان سلب فوریت بررسی از یک لایحه وجود دارد که برای آن هم نیازبه جلب موافقت نماینده دولت داریم.

 

ارسال نظر