اعلام آمادگی عربستان برای تشکیل اتاق بازرگانی مشترک

۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۰۲:۵۱:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۶۲۴

رییس اتاق بازرگانی اظهار کرد: در ماه‌های اولیه سال با اتاق بازرگانی عربستان مکاتباتی داشتیم و اعلام آمادگی کرده تا اتاق مشترک تشکیل شود. حسین سلاح ورزی بعد از انتخابات ریاست اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در اولین جلسه هیات‌ نمایندگان، هیات‌ رییسه برای مدت ۴ سال انتخاب شدند و برنامه جدی اتاق دهم توجه به شفافیت در حوزه اقتصاد است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی در شرایط ویژه است، افزود: اتاق بازرگانی‌به عنوان بخشی از زیر مجموعه اقتصادی کشور باید استراتژی را تدوین کند و بر اساس نکاتی که رهبری برای رشد تولید و مهار تورم گفتند حرکت کنیم. اتاق بازرگانی برای احیای رشد اقتصادی و مهار تورم کنار سیستم حکمرانی اقتصادی باید تلاش کند. به نظر می‌رسد برای عمل کردن به چنین‌نقشی بازبینی در فرایندها داشته باشیم .

سلاح‌ورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا این امکان وجود دارد که انتخاب شما باطل شود و چرا برخی تلاش داشتند مانع کاندیداتوری شما شوند؟‌ گفت: انصاف و حقیقت این است که نشانه‌های آشکاری از دخالت دولت نداشتیم و در برخی موارد موانع مختلف ایجاد شد آنچه آقای حاج حسینی بیان کردند برداشت خودشان بود و خللی در امکان کاندیداتوری من وجود نداشت و بعید است که این انتخاب تغییر کند.

وی اتاق را مجموعه‌ای از خواسته‌ها مطالبات و نقطه نظرات مختلف دانست و افزود: تحریم‌ها باعث عقب‌نشینی فعالان اروپایی در ایران شد و اتاق وظیفه دارد این دیپلماسی فعال کند. سلاح ورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا تلاش‌های برای ایجاد اتاق مشترک ایران و عربستان صورت گرفته است؟‌ گفت: بعد از برقراری کامل روابط دیپلماتیک و سیاسی و فراهم شدن زمینه‌ها برای ارتباط اقتصادی اتاق و اعضای اتاق از این ظرفیت بهره می‌گیرند. اقدامات اولیه انجام شده است و در ماه‌های اولیه سال با اتاق بازرگانی عربستان مکاتباتی داشتیم و اعلام آمادگی کرده تا اتاق مشترک تشکیل شود.

 

ارسال نظر