اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۳۲

لایحه مالیات از فعالیت‌های اختلال‌زا به دولت ارسال شد

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از ارسال لایحه پیشنهادی مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا برای بررسی به هیات دولت خبر داد.دهقان دهنوی اظهار کرد: مباحث کارشناسی و جمع‌بندی این کار به پایان رسید و متن لایحه پیشنهادی برای طرح در جلسات هیات دولت ارسال شده است. وی در خصوص محتوای این لایحه گفت: این لایحه با رویکردی نوآورانه و با هدف بارز سرکوب فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و محتکرانه تنظیم شده و تلاش شده است نه تنها هیچ‌گونه اختلالی در بازارهای مولد و بخش واقعی اقتصاد وارد نشود بلکه اجرای این طرح زمینه‌ساز مهاجرت سرمایه از فعالیت‌های اختلال‌زا و سوداگری‌هایی که هیچ‌گونه خلق ارزش اقتصادی ندارند به بخش‌هایی از اقتصاد باشد که بستر رشد اقتصادی و رونق تولید را فراهم می‌سازد.

بنابر این گزارش وی ارایه توضیحات بیشتر در این خصوص را به زمانی بعد از بحث و بررسی لایحه پیشنهادی در دولت نهایی شدن ابعاد آن موکول کرد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: لایحه پیشنهادی با رویکرد از بین بردن زمینه فعالیت‌های اختلال زا تنظیم شده  و با رویکرد معمول مالیات بر عایدی سرمایه متفاوت است.

تایید نحوه اجرای قانون افزایش حقوق‌ها توسط دولت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت بنا به تایید مراجع نظارتی در جریان افزایش حقوق کارمندان به قانون عمل کرده است.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نحوه اجرای قانون در مورد افزایش حقوق کارمندان گفت: آقای حاجی بابایی نماینده همدان به شخصه نظری درباره افزایش حقوق‌ها دارد که در این باره جلساتی برگزار کرده و به هیات رییسه مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی شکایت کرد اما همه اینها چیز دیگری گفتند.

وی افزود: در مورد مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان اتفاقی نیفتاده و در این باره دولت کاملاً مطابق مقررات عمل کرده و خلافی صورت نگرفته است، مراجع مذکور هم نحوه اجرای قانون توسط دولت را تایید کردند. بنابراین آنچه به دولت ابلاغ شده اجرایی شده و اگر دولت غیر از این عمل می‌کرد تخلف کرده بود.

 

 

ارسال نظر