اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۶۳

افزایش ۶۲ درصدی یارانه خرید تضمینی گندم

تسنیم| سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات خرید تضمینی گندم ۶۲درصد افزایش یافته است.

یارانه خرید تضمینی گندم از محل اعتبارات در بودجه عمومی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور به میزان 62 درصد رشد یافته است و از پنج هزار میلیارد تومان در سال 1397 به هشت هزار و 145 میلیارد تومان افزون شده است

همچنین سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، اعتبار خرید تضمینی برق تولیدی توسط بخش خصوصی از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و تبدیل پسماندهای عادی به انرژی در لایحه مذکور به میزان 43 درصد رشد داشته و از یک‌هزار و 280 میلیارد تومان در سال 1397 به یک‌هزار و 860 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اقدام گمرک برای تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده

ایسنا|معاون گمرک ایران از اقدام اورژانسی برای تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر خبر داد و اعلام کرد: تیم فنی دفاتر ستادی گمرک از هفته آینده در بندر شهید رجایی مستقر می‌شوند.

این پیشنهاد با توجه به ضرورت بررسی میدانی مشکلات و اقدامات فوری در فرآیند ترخیص مطرح شده و قرار است ریاست این تیم را معاون فنی و امور گمرکی بر عهده بگیرد که مهرداد ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی - در این خصوص گفت: با توجه به تأکید معاون اول رییس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس کل گمرک ایران مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر، پیشنهاد شد تیم فنی دفاتر ستادی گمرک ایران در اسرع وقت در بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور استقرار داشته باشند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: به همین منظور، بنده به همراه مدیران و معاونان دفاتر ستادی از شنبه هفته آینده در گمرک شهید رجایی حضور یافته و مشکلات و مسائل گمرک مذکور را به عنوان نمونه‌ای بارز از مشکلات گمرکات کشور مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی، ارونقی گفت: با اعلام این موضوع انتظار داریم صاحبان کالا و مراجعان هرگونه مشکلی در روند انجام تشریفات کالاهای خود در تمامی رویه‌های گمرکی دارند به اینجانب منعکس یا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به این مشکلات رسیدگی کنند و در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غیر این صورت نسبت به پیگیری آنها از مراجع ذی‌ربط اقدام شود.

جای خالی ۴۰ درصد فرار مالیاتی در بودجه ۹۸

تسنیم|عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف، معافیت‌های مالیاتی زیادی داده شده است، افزود: طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرا و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. چرا در کشورمان باید ۳۵ تا ۴۰ درصد، فرار مالیاتی داشته باشیم؟

سید کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه، سالانه و پیش بینی درآمدها و هزینه‌هاست، گفت: تا کنون به علت وضعیت اقتصادی کشور نتوانستیم این پیش بینی را به سمت واقعیت محقق کنیم.

وی ادامه داد: در خوشبختانه‌ترین حالت حدود 50 تا 60 درصد پیش بینی بودجه‌ها از جمله عمرانی و جاری، محقق می‌شد.

دلخوش با بیان اینکه شرایط ما در سال آینده سخت‌تر خواهد بود، گفت: در محقق کردن درآمدهای نفتی دچار مشکل می‌شویم صادرات روزانه یک و نیم میلیون شبکه‌ای نفت در بودجه پیش بینی شده است در حالی که به سمت صادرات 3 میلیون بشکه در روز پیش می‌رفتیم.

وی با بیان اینکه مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور است، اضافه کرد: امسال در کنار این‌ها، دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هم پیش بینی شده است و این نشان می‌دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه، زمانی عملیاتی می‌شود که اقتصاد در آرامش باشد، گفت: پس از انقلاب اقتصاد کشور دستوری بوده و مشکلاتی داشته است.

دلخوش با بیان اینکه در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف، معافیت‌های مالیاتی زیادی داده شده است، افزود: طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرا و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. چرا در کشورمان باید 35 تا 40 درصد، فرار مالیاتی داشته باشیم؟

وی گفت: ساختار بودجه، سنتی است و مجلس و دولت باید بسیج شوند و برای بودجه عملیاتی، برنامه‌ریزی کنیم.

 

ارسال نظر