صعود شاخص تحت تاثیر افزایش قیمت ارز

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۷۱

 بسته ارزی بانک مرکزی بیش از هر چیز دیگری بار روانی مثبت بر بازار سرمایه داشته است و از آن می‌توان به عنوان یکی از عوامل رشد و رونق این بازار نام برد.

به گزارش ایبنا، علی زارعی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکت‌ها در بازار سرمایه افزود: رشد این روزهای بازار سهام بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت ارز و بسته ارزی بانک مرکزی است. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مطابق بسته ارزی دولت محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها برداشته شده است، اظهار داشت: این موضوع بیش از هر چیز دیگری بار روانی مثبت بر بازار ارز داشته است و از آن می‌توان به عنوان یکی از عوامل تعدیل بازار ارز نام برد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر نفس عمل بانک مرکزی و دولت در ارایه بسته ارزی، اظهارنظر و تصمیم‌گیری در خصوص بازار ارز خود گواه این موضوع است که دولت برای این بازار برنامه دارد و این اتفاق نیز به لحاظ روانی اثرات مثبت خود را بر همه بازارها به ویژه بازار ارز و بازار سرمایه داشته است. این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اثرپذیری بازار سهام، شاخص بورس و قیمت سهام از بسته ارزی بانک مرکزی، اظهار داشت: تعیین تکلیف صنایع به ویژه شرکت‌هایی که واردات و صادرات‌ محور هستند و شرکت‌هایی که قصد راه‌اندازی پروژه‌های خود را دارند از اثرات مثبت بسته ارزی دولت بر این بازار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از بندهای مهم و تاثیرگذار بسته ارزی بانک مرکزی این است که براساس این بسته همه صادرکنندگان غیرنفتی می‌توانند ارز خود را به این بازار عرضه کنند و در مقابل همه واردکنندگان به غیر از واردکنندگان کالاهای اساسی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تامین کنند.

 

ارسال نظر