وکیل ترامپ از میلیاردر روس نیم میلیون دلار گرفته است

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۸۰

گروه جهان| وکیل یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی امریکایی که مدعی است با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا رابطه داشته است، گفت مایکل کوهن وکیل ترامپ از شرکتی متعلق به یکی از الیگارش‌های روسِ مشمول تحریم‌های اخیر امریکا، حدود 500 هزار دلار پول دریافت کرده است.

به گزارش رویترز، مایکل آوناتی وکیل استورمی دنیلز مدعی شده ویکتور وکسلبرگ از تاجران روس نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه و اندرو اینتراتر از خویشاوندان وی در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست 2017 (دی 1395 تا مرداد 1396)، طی 8 مرحله و از طریق شرکتی به نام کلمبوس نووا 500هزار دلار به کوهن پرداخت کرده‌اند. به گزارش هفته گذشته نیویورک تایمز، ماموران پلیس در سال جاری به عنوان بخشی از تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات و تبانی با کارزار ترامپ، از وکسلبرگ بازجویی کرده‌اند. واشنگتن ماه گذشته وکسلبرگ و چند نفر دیگر از نزدیکان پوتین را در تلافی مداخله احتمالی کرملین در انتخابات سال 2016 امریکا و آنچه دیگر «فعالیت‌های مخرب» مسکو نامید، تحریم کرد.

ریچارد اونز از وکلای شرکت کولومبوس نووا در این باره گفت این شرکت پس از انتصاب دونالد ترامپ در ژانویه سال 2017، کوهن را به عنوان «مشاور تجاری در حوزه‌هایی چون سرمایه‌گذاری در بخش املاک و دیگر معاملات» استخدام کرد. او افزود: «کلومبوس نووا در انحصار امریکایی‌ها بوده و اینکه وکسلبرگ هرگونه دخالتی در پرداخت این مبالغ به کوهن داشته باشد به وضوح نادرست است.»

آوناتی همچنین از مبالغی که شرکت مخابراتی «ای‌تی‌اند تی» متعلق به امریکا، شرکت داروسازی نوارتیس متعلق به سوییس و صنایع هوا فضای کره به کوهن پرداخت کرده‌اند نیز پرده برداشت. به گفته او تمام این مبالغ در اواخر 2017 و اوایل 2018 به وی پرداخت شده‌اند. پلیس فدرال امریکا ماه گذشته خانه، دفتر و اتاق هتلی را که کوهن در آن اقامت داشت، برای کشف هرگونه سند و مدرکی دال بر پرداخت حق‌السکوت و دیگر معاملات تجاری تفتیش کرد.

این افشاگری می‌تواند بر فشارها بر کوهن بیفزاید. آوناتی یک‌شنبه گذشته به گاردین گفت: ترامپ با رو شدن مدارک این پرونده، مجبور به استعفا خواهد شد؛ «شاید او ماجرا را به‌گونه‌یی دیگر وانمود کند، اما قویا معتقدم مدارکی درباره اشتباهات او و اطرافیانش وجود دارد که کار را برای ماندن او دشوار می‌کند.»

 

ارسال نظر