عید پاک با آرزوی صلح

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۳۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۱۶۶
عید پاک با آرزوی صلح

 

 فایننشال تایمز:

دیروز صفحه اول بسیاری از نشریات، عکس و گزارشی از حضور پاپ و پیام او در عید پاک را منتشر کردند. در این گزارش‌ها گفته شده، صدها میلیون مسیحی مقدس‌ترین عید مذهبی خود را با آرزوی برقراری صلح و آرامش در دو کشور جنگ زده سوریه و یمن برگزار کردند. آن طور که در صفحه اول فایننشال تایمز نیز گفته شده، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسمی که به مناسبت عید پاک در واتیکان برگزار شده بود خواستار پایان جنگ داخلی سوریه و بحران‌های انسانی ناشی از آن شد؛ جنگی 7ساله که به کشته شدن تقریبا ۴۰۰هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر منجر شده است. همچنین رهبر مذهبی یک میلیارد و دویست میلیون نفر از کاتولیک‌های جهان در مراسم دیگری که به همین مناسبت در کلیسای سن پیتر برگزار شد ضمن آرزوی تقویت صلح بین‌المللی برای موفقیت مذاکرات اتمی بین امریکا و کره شمالی نیز دعا کرد.

 واشنگتن پست:

ترامپ، توافق بر سر قانون داکا را منتفی اعلام کرد. به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ بار دیگر مخالفت خود را با اعطای موقعیت قانونی به صدها هزار مهاجر جوان ابراز کرده است. آن طور که گفته شده، رییس‌جمهوری امریکا با انتشار پیامی، سکونت نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار پناهجوی جوان را که تحت حمایت دولت پیشین این کشور قرار داشتند، منتفی دانست و خواستار اعمال قوانینی سختگیرانه در حوزه حفاظت مرزی شد. طبق این گزارش، ترامپ پس از ماه‌ها ناکامی در مذاکره با اعضای دموکرات کنگره امریکا برای تامین هزینه‌های دیوار مرزی با مکزیک در صفحه توییتر خود نوشت: توافق بر سر قانون داکا منتفی است. گفته می‌شود، جدال بر سر سرنوشت این افراد که در رسانه‌های امریکایی از آنها تحت عنوان «رویاپردازان» یاد می‌شود به چند بار تعطیلی دولت امریکا در ماه‌های گذشته به علت عدم توافق بر سر لایحه بودجه منجر شده بود.

 وال استریت ژورنال:

در ماه‌های آخر سال 2017 دونالد ترامپ از برنامه‌هایی برای تحقق وعده‌هایش در احیای زغال‌سنگ خبر داد. این روزنامه نیز دیروز در صفحه اول خود، گزارشی از وفاداری دونالد ترامپ در طرح احیای زغال‌سنگ منتشر کرد. طبق این گزارش صادرات نفت، گاز و زغال‌سنگ افزایش قابل ‌توجهی یافته و این موضوع منجر به کاهش واردات حامل‌های انرژی به امریکا شده است. آن طور که گفته شده، وزارت انرژی امریکا خبر داد که واردات حامل‌های انرژی از خارج به این کشور به کمترین میزان در 35سال اخیر رسیده است. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، اداره آمار وزارت انرژی امریکا اعلام کرده که صادرات زغال سنگ،

کک(زغال سنگ تقطیر شده)، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و زیست توده(Biomass) در سال 2017 بر واردات آنها پیشی گرفته است. آن طور که گفته شده، داده‌های ارائه شده با برنامه دولت ترامپ برای دستیابی به هدف «برتری در حوزه انرژی» همسو است.

 

ارسال نظر