در شهر

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۳۲

 انتقال اوراقچی‌های میدان شوش به مجتمع ثامن‌الحجج

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اتمام ساخت واحدهای کارگاهی در مجتمع ثامن‌الحجج گفت: برخی متصدیان واحدهای اوراق‌کننده‌های اتومبیل اجناس خود را از میدان شوش به این شهرک انتقال داده‌اند.

به گزارش ایسنا، کامران زنگیشه درخصوص اتمام ساخت و ساز واحدهای کارگاهی در مجتمع ثامن‌الحجج گفت: تاکنون بیش از ۵۰درصد معابر اصلی آسفالت شده و تا پایان امسال کار آسفالت سایر معابر فرعی نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰واحد به خریداران تحویل داده شده و متصدیان واحدها اجناس خود را از میدان شوش به شهرک ثامن‌الحجج انتقال داده‌اند. وی با بیان اینکه این شهرک در مساحتی بالغ بر

۲۲ هکتار ساخته شده است، تصریح کرد: مجتمع ثامن‌الحجج در ۱۰۰۰ واحد به اوراق‌کننده‌های اتومبیل اختصاص داده شده که این اوراق‌کننده‌ها در ۱۱ گاراژ در میدان شوش مستقر بودند.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، زنگیشه درخصوص اینکه به‌طور کلی این صنف از منطقه ۱۲ خارج می‌شوند، گفت: مجتمع ثامن‌الحجج‌ در شرق تهران در بزرگراه امام‌رضا(ع) واقع شده است.

 وجود ۲۵۴ پرونده تخلف در شهرداری

معاون منابع انسانی شهردار تهران از وجود ۲۵۴پرونده تخلف در شهرداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهردار تهران با اشاره به معضلات شهرداری تهران در رابطه با نیروهای انسانی درخصوص میزان تخلفاتی که در سال جاری منجر به تشکیل پرونده شده است، ‌گفت: تمام تخلفاتی که در شهرداری تهران صورت می‌گیرد از سوی سازمان‌های نظارتی داخل شهرداری یا سازمان محترم بازرسی به هیات‌های تخلفات اداری شهرداری تهران ارجاع می‌شود. وی ادامه داد: پرونده‌ها در هیات‌های تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و احکام لازم برای افراد صادر می‌شود تا این لحظه پرونده‌ها به سرعت در حال اجراست و حداکثر ظرف مدت سه ماه بررسی‌ها به پایان می‌رسد.

شیخ در رابطه با آمار پرونده‌هایی که سال گذشته به این هیات ارجاع شده است، گفت: سال گذشته ۲۵۴ پرونده در مجموعه شهرداری تهران مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفته است. براساس قانون بیش از ۳۰ عنوان تخلف اداری شناخته شده است که در چارچوب همین عناوین و موضوعات پرونده تشکیل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرآیند بررسی سه ماه است. وی با بیان اینکه تخلفات کارکنان شهرداری در رابطه با باغ‌ها جزو همین ۳۰ مورد است، افزود: برخی پرونده‌ها وجود دارد که از شأنیت هیات‌های تخلف اداری داخل شهرداری خارج است. این‌گونه پرونده‌ها در ریاست‌جمهوری، هیات عالی و هیات‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون شهردار هیچ آماری از تعداد تخلفاتی که به نهادهای فرادست گزارش شده، ارائه نداد و در ادامه با اشاره به بحران نیروهای مازاد در شهرداری تصریح کرد: معاونت برنامه‌ریزی در این راستا برنامه‌یی تهیه و ارائه کرده و در یک جلسه غیرعلنی و با حضور همه اعضای شورای شهر آن را به اعضای شورا ارائه کرده است. وی در تشریح برنامه معاونت منابع نیروی انسانی گفت: این سمت راهبردی و برنامه اقدام در جمع صاحب‌نظران در باغ کتاب رونمایی شده است. این سند راهبردی توسط برجسته‌ترین متخصصان منابع انسانی کشور تهیه شده و در این سند ۹ چالش اصلی شناسایی شده و در راستای رفع چالش‌ها راهبرد استراتژیک‌ها تعیین شده است. شیخ با بیان اینکه ۱۰۳ شاخص برای پایش این راهبردها تعیین شده است، افزود: موضوع اساسی‌ای که به دنبال آن هستیم، بحث اخلاق‌مداری است که این اخلاق‌مداری شامل اخلاق‌مداری اسلامی، حرفه‌یی و سازمانی می‌شود. همچنین چابک‌سازی، هوشمندسازی، التزام به شایستگی و اخلاق‌مداری و توجه به رفاه حال و آینده کارکنان جزو این شاخص‌ها محسوب می‌شود و بر همین اساس عمل می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در واکنش به این سوال که قرارداد چه تعداد نیروی مازاد در سال جدید تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول ارزیابی عملکرد کارکنان هستیم و قصد داریم استراتژی‌های مناسب را در این رابطه اتخاذ کنیم. البته باید در این رابطه به ملاحظات انسانی توجه کنیم و همین ملاحظات انسانی کار در این رابطه را دشوار می‌کند.

 نمی‌توانیم جلوی دستفروشان را بگیریم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از افزایش تعداد ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: ساماندهی دستفروشان در مترو به ما مربوط نمی‌شود.

به گزارش مهر، پرنوش نوبخت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مترو با کمیته امداد افزود: این نهاد پس از انقلاب در راستای رسیدگی به نیازمندان و اهداف انقلاب حرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰ ایستگاه مترو فعال هستند، گفت: قرار است در آینده تعداد ایستگاه‌ها به ۱۱۵ برسد تا بتوانیم خدمات‌دهی مناسبی در حمل و نقل به هموطنان ارائه دهیم. مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه دستفروشان نیز شهروند هستند، گفت: دستفروشان ساماندهی نمی‌خواهند چراکه آنها مسافران مترو هستند که اقدام به فروش کالا می‌کنند و مردم خود باید از آنها خرید نکنند و اگر مترو را یک مرکز خرید سرپایی می‌بینند از آنها خرید کنند در غیر این صورت با خرید نکردن خود به خود دستفروش‌ها جمع می‌شوند.

وی گفت: دستفروشی در مترو به سلیقه مسافران برمی‌گردد و این مردم هستند که می‌توانند از دستفروش خرید نکنند و ما هم نمی‌توانیم جلوی‌شان را بگیریم و بگوییم نفروشید. وی گفت: ساماندهی دستفروشان در مترو به ما مربوط نمی‌شود.

 طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران تهیه می‌شود

تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران با رویکرد بررسی تمام مخاطرات طبیعی و انسان‌ساز و با هدف ارتقای ظرفیت تاب‌آوری و مقاومت شهر و شهروندان آغاز شد.

به گزارش فارس، احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست فراخوان تدوین طرح جامع مدیریت بحران که با حضور جمعی از اساتید، متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف در محل این سازمان برگزار شد، گفت: این طرح ظرف 14 ماه در قالب چهار کمیته علمی شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تهیه و تدوین و برای تصویب به شورای عالی مدیریت بحران کشور ارائه می‌شود تا به این ترتیب تهران از نقشه راه و برنامه‌یی جامع و فراگیر در حوزه رویارویی با مخاطرات و سوانح برخوردار شود.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به تاریخچه تهیه و تدوین نخستین طرح جامع مدیریت بحران در سال 1380 گفت: باتوجه به دلایلی ازجمله تک مخاطره‌یی بودن طرح پیشین، تغییرات رخ داده در اسناد بالادستی و تغییر رویکردهای جهانی در این حوزه از جمله سند جهانی مخاطرات طبیعی «سندایی» و شکل‌گیری مفاهیم جدید علمی همچون تاب‌آوری، بازنگری در طرح پیشین یا تدوین طرحی جدید ضروری بود، از همین رو، پس از طرح و بررسی موضوع و پیگیری‌های لازم زمینه‌های این رخداد در قالب اسناد بالادستی ازجمله دستور رییس‌جمهوری و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران فراهم شد که انتظار می‌رود با مشارکت تمام صاحب‌نظران در علوم مختلف، طرح جامع مدیریت بحران تهران تهیه و تدوین شود.

وی گفت: این طرح می‌تواند الگویی برای تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت بحران سایر شهرها نیز قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: تهیه سند جامع مدیریت بحران نیازمند تخصص‌های مختلف است و اتفاق‌نظر متخصصان برای اجرایی و عملیاتی شدن این سند ضروری است، به هر حال تهران براساس چشم‌انداز ترسیم شده باید به شهری امن و مقاوم در برابر حوادث و سوانح تبدیل شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اگرچه زلزله، عمده مخاطره تهران به‌شمار می‌آید اما طرح جامع جدید به تمام مخاطرات می‌پردازد و اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش‌بینی می‌کند در عین حال محدود به نقش شهرداری نخواهد بود و سهم و نقش تمام نهادها و سازمان‌ها در این طرح دیده می‌شود همچنین این طرح براساس الگوی مدیریت یکپارچه و واحد شهری طراحی می‌شود چراکه تحقق این رویکرد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: شورای سیاست‌گذاری این طرح مرکب از مدیران ارشد کشوری و شهری بر مراحل مختلف تهیه طرح نظارت دارند و دبیرخانه طرح در محل سازمان تشکیل می‌شود.

 پلمب پاساژ امیرکبیر در قلب تهران

صبح روز گذشته پاساژ امیرکبیر واقع در تقاطع خیابان ایران و گوته به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی در معیت عوامل انتظامی و کارشناسان شهرداری منطقه پلمب شد.

به گزارش مهر، پیمان حسین محسنی شهردار قلب تهران، با اعلام این خبر افزود: باتوجه به بررسی دقیق کارشناسی مبنی بر علل نشت آب از دیوارهای زیرگذر امیرکبیر و مشخص شدن اینکه بی‌توجهی ازسوی متولیان پاساژ امیرکبیر در سیستم فاضلاب است، پس از ارائه تذکرات لازم، نهایتا روز گذشته با اخذ دستور قضایی تا رفع مشکل و ایمن‌سازی کامل محور، این مرکز تجاری پلمب شد.

وی افزود: نشت آب به حدی جدی است که کوچه جانبی پاساژ در حال فرونشست است و منجر به فرسایش خاک شده و احتمال وقوع خطر جانی برای شهروندان و کسبه وجود داشت.

شهردار قلب تهران ادامه داد: مسوولان پاساژ ‌باید به قید فوریت نسبت به رفع این مشکل قدیمی و خطرناک اقدام نمایند تا مراحل قانونی بازگشایی طی شود.

محسنی در پایان ضمن تشکر از صنوف و کسبه بازار تهران که در انجام عملیات مقاوم‌سازی با شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان آتش‌نشانی همکاری موثری را داشته‌اند، گفت: ما در حفظ جان شهروندان از هیچ اقدام قانونی مضایقه و کوتاهی نخواهیم کرد، چراکه همه ما مسوولیم تا بتوانیم زندگی ایمن و آرامی را به همشهری‌های خود اهدا نماییم.

 

 

ارسال نظر