کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۳۰

3 پیکر خدمه نفتکش‌سانچی شناسایی شدند

ایرنا  شناسایی پیکر یافت شده 3 خدمه شناور سانچی بر پایه آزمایش دی.ان.‌ای که چندی پیش در آب‌های دریای چین غرق شد به نتیجه رسید. شامگاه شنبه دبیرخانه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی بیانیه‌یی درباره شناسایی پیکرهای خدمه شناور سانچی منتشر کرد. بر پایه این بیانیه نام 3 شهید خدمت دولت به شرح ذیل است: میلاد آروی، مجید نقیان و محمد کاووسی. کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی تاکید کرد، پیگیری‌های لازم برای انتقال پیکرها از سوی شرکت ملی نفتکش انجام می‌شود. همچنین شرکت ملی نفتکش به تداوم پیگیری مسائل مربوط با خانواده‌های سانچی مکلف شده است. آخرین تصمیم‌ها درباره نفتکش سانچی نیز از این قرار است: شنبه(هفتم بهمن ماه) در نشستی به ریاست نماینده رییس‌جمهوری و رییس کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی آخرین گزارش سازمان‌ها در این زمینه بررسی و مقرر شد، شرکت ملی نفتکش براساس مفاد بیمه‌یی خود اقدام‌های حقوقی لازم را در مورد کشتی سانچی براساس کنوانسیون حقوق بین‌المللی دریایی تداوم بخشد. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی مکلف شد براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی نسبت به پیگیری علل سوانح در «کمیته بین‌المللی بررسی علل سوانح» اقدام کند. براساس گزارش این سازمان از خدمه کشتی چینی فله‌بر «کریستال» که با نفتکش سانچی برخورد کرده بود، مصاحبه و بدنه کشتی معاینه شده است. همچنین «وی.دی.آر» یا جعبه سیاه 2 کشتی کریستال و سانچی در اختیار نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

قرارداد میدان نفتی منصوری یک ماه دیگر نهایی می‌شود

خانه‌ملت  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قرارداد میدان نفتی منصوری تا نیمه نخست اسفند ماه نهایی می‌شود و ۲ شرکت برای طرح توسعه این میدان انتخاب شده‌اند. علی کاردر به آخرین وضع قراردادهای شرکت ملی نفت اشاره کرد و گفت: قرارداد میدان نفتی منصوری تا نیمه نخست اسفند ماه نهایی می‌شود. وی افزود: ۲ شرکت برای طرح توسعه این میدان انتخاب شده‌اند و از بین آنها یک شرکت سرانجام قرارداد امضا می‌کند که با یک شرکت داخلی کنسرسیوم تشکیل می‌دهد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قرارداد میدان نفتی چنگوله به احتمال زیاد تا پایان امسال نهایی می‌شود، اظهار کرد: برای این میدان 3 شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالا قرارداد توسعه میدان نفتی بند کرخه تا پایان سال نهایی می‌شود.

آماده‌‌باش وزارت نیرو در پی بارش برف

پاون  مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از استقرار 200 اکیپ عملیاتی برق تهران برای رفع خاموشی‌های پراکنده پایتخت خبر داد. «میثم جعفرزاده» مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان این مطلب که با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر تغییرات جوی و بارش برف و کولاک در 19 استان کشور، وزارت نیرو آمادگی لازم را از چند روز قبل در شرکت‌های تابعه داشته است، اظهار کرد: تا این لحظه(یک‌شنبه ظهر) حادثه سنگینی را به لحاظ تامین آب و برق برای مجموعه وزارت نیرو و مشترکان در سطح کشور نداشته‌ایم و برخی استان‌ها به صورت پراکنده به خصوص در قزوین و آزادراه قزوین دارای قطعی‌های پراکنده هستند که اکیپ‌های شرکت‌های برق منطقه‌یی و توزیع نیروی برق مشغول مرتفع کردن اشکالات هستند. وی با بیان این مطلب که در شهر تهران به علت قطع برخی درختان و شکسته شدن شاخه‌ها و سقوط آنان روی شبکه‌های برق شاهد قطعی‌های پراکنده‌یی بوده‌ایم، افزود: این خاموشی‌ها کمتر از یک درصد پایتخت را تحت‌الشعاع خود قرار داده که هم اینک اکیپ‌هایی مشغول رفع این نقیصه هستند. مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ادامه داد: بیشتراین قطعی‌ها در مناطق شمال غرب تهران و یک منطقه نیز در تهرانپارس است که با استقرار 200 اکیپ ظرف چند ساعت برطرف شدند.

هشدار شرکت ملی گاز برای صرفه‌جویی و ایمنی

شانا  سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: بارش برف و کاهش دمای هوا سبب شد، مصرف گاز خانگی در روز شنبه به ۵۰۰ میلیون مترمکعب برسد که با ادامه شرایط آب و هوایی این میزان تا ۵۵۰ میلیون مترمکعب نیز افزایش خواهد یافت. مجید بوجارزاده درباره کیفیت گازرسانی در شرایط آب و هوایی کنونی کشور و برودت هوا در ۱۸ استان گفت: گازرسانی به همه نقاط شهری و روستایی، صنایع و نیروگاه‌ها و نیز بخش‌های عمومی و تجاری مطابق همیشه و با بهترین کیفیت ادامه دارد و تغییرات آب و هوایی تاثیری در روند گازرسانی مطلوب به هموطنان عزیزمان نداشته است. وی افزود: خوشبختانه در هیچ کجای کشور گزارشی مبنی بر افت فشار گاز یا قطع گاز نداشته‌ایم، وضع شبکه گازرسانی بسیار عالی است و مردم با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند. سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: از سال گذشته تمهیداتی برای گازرسانی به همه بخش‌های کشور به ویژه شهرهای شمالی در نظر گرفتیم که خط لوله دامغان- کیاسر- ساری- نکا نیز با همین هدف در مرداد ماه امسال راه‌اندازی شد. بوجارزاده، مصرف گاز بخش خانگی در روز شنبه را ۵۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی دو روز آینده با سردتر شدن هوا ممکن است مصرف گاز بخش خانگی تا ۵۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.  رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز از مشترکان گاز درخواست کرد که همواره مصرف بهینه گاز را مدنظر داشته باشند و با مدیریت مصرف، تاثیر مثبتی در گازرسانی به تمام بخش‌های کشور بگذارند. وی تاکید کرد: با توجه به بارش برف تمامی مشترکان نسبت به بررسی دودکش وسایل گازسوز، باز بودن مسیر دودکش، نصب کلاهک H در پشت‌بام و بررسی تبادل هوا و جریان یافتن اکسیژن کافی اقدام کنند.

 

ارسال نظر