برلین، یک‌سال پس از حمله

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۷۵
برلین، یک‌سال پس از حمله

 وال‌استریت ژورنال:

‌این روزنامه در صفحه اول خود، به مناسبت نخستین سالگرد حمله به بازار کریسمس برلین، گزارشی از اظهارات مرکل در این باره منتشر کرد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اظهار کرد، کشورش باید از کوتاهی‌های امنیتی که در جریان حمله مرگبار به بازار کریسمس در برلین که یک سال پیش به وقوع پیوست، عبرت بگیرد و کمک‌های خود به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان را افزایش دهد. مرکل در سالروز حمله به بازار کریسمس در برلین، در حالی این اظهارات را مطرح کرد که از سوی خانواده‌های قربانیان و بازماندگان به خاطر عملکرد دولت در این رویداد به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین مردم آلمان در بزرگداشت کشته‌شدگان مراسمی برگزار کردند اما همزمان با برگزاری این مراسم، رسانه‌های آلمانی عملکرد سرویس‌های امنیتی کشورشان را ضعیف اعلام کردند.

 نیویورک تایمز:

مصر نمی‌تواند شریک مناسب راهبردی برای امریکا باشد. نیویورک تایمز، در صفحه اول خود، با اعلام این موضوع، گزارشی از حاشیه‌های وتوی طرح پیشنهادی مصر از سوی امریکا منتشر کرده است. طبق این گزارش، در طرح پیشنهادی مصر آمده بود هر تصمیم و اقدامی که برای تغییر هویت، وضعیت یا ترکیب جمعیتی شهر مقدس قدس باشد، تاثیر حقوقی ندشته، پوچ و بی‌اعتبار است که باید طبق قطعنامه‌های مرتبط سازمان‌ملل، لغو شود. این طرح از همه کشورها می‌خواست طبق قطعنامه 478 شورای امنیت، از تاسیس نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس اجتناب کرده و ضمن پایبندی به قطعنامه‌های امنیت، هیچ اقدامی خلاف آنها انجام ندهند. برای تصویب شدن این قطعنامه، به 9 رای مثبت و البته وتو نشدن از سوی امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه یا چین نیاز بود که از سوی امریکا وتو شد.

 واشنگتن پست:

تصویب لایحه مالیاتی دونالد ترامپ، این روزها بسیار خبرساز شده است. دیروز نیز، بسیاری از رسانه‌های جهان، به نشر اخبار تصویب طرح مالیاتی ترامپ پرداختند. این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، گزارشی از تایید گسترده‌ترین اصلاحات در نظام مالیاتی این کشور در بیش از سه دهه خبر داد. به گزارش واشنگتن پست، مجلس نمایندگان کنگره روز سه‌شنبه بدون حمایت دموکرات‌ها این طرح را تصویب کرد و انتظار می‌رود مجلس سنا هم به زودی به آن رای دهد. اما جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که کاهش مالیات شرکت‌ها، کسب و کارهای کوچک و افراد باعث رشد اقتصادی خواهد شد. 12 نماینده جمهوری‌خواه و اعضای دموکرات این مجلس به طرح رای منفی دادند که در نهایت با ۲۲۷ رای در مقابل ۲۰۳ رای تصویب شد. پل رایان رییس مجلس نمایندگان نیز در این باره گفت: امروز ما پول مردم امریکا را به آنها را برمی‌گردانیم. این پول متعلق به آنهاست! این عمده‌ترین موفقیت حزب جمهوری‌خواه در زمینه تصویب قوانین از زمان شروع ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.

 

 

ارسال نظر