کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹

ارتش ترکیه آماده آغاز عملیات در عفرین سوریه

روزنامه آکشام ترکیه نوشته ارتش این کشور برای آغاز عملیات پاکسازی عفرین سوریه از نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) آمادگی لازم را کسب کرده و زمان آغاز عملیات فرا رسیده است. به نوشته این رسانه، به‌دنبال اظهارات اردوغان مبنی بر پاکسازی عفرین و منبج از وجود تروریست‌ها، نیروهای مسلح ترکیه به حالت آماده‌باش درآمده و روی 3 تپه مشرف بر مرز ادلب-عفرین نقاط امنیتی تشکیل شده است. فعالیت‌های ارتش برای ایجاد نقاط امنیتی روی 9 تپه در مرز عفرین-ادلب نیز تسریع شده است. اردوغان در هفته‌های گذشته به‌صورت مکرر درخصوص عملیات عفرین و پاکسازی این منطقه از ستیزه‌جویان کرد سوری سخن گفته است.

ادامه اعتراض‌های خونین در کردستان عراق

رسانه‌های اقلیم کردستان گزارش دادند در تظاهرات اعتراضی در رانیه واقع در سلیمانیه عراق 5نفر کشته و حدود ۸۰ نفر زخمی شدند. تظاهرات گسترده‌ در اقلیم کردستان عراق از دوشنبه آغاز شده است. سه‌شنبه نیز حدود 1250نفر که بیشتر آنها معلم، دانشجو و کارمند دولت بودند در اعتراض به وضعیت معیشت خود به خیابان‌ها آمدند و مقامات دولتی را به فساد اقتصادی و سوء‌مدیریت متهم کردند. معترضان چند ساختمان و دفتر متعلق به احزاب دموکرات، اتحادیه میهنی، اسلامی و گوران در اقلیم کردستان را به آتش کشیدند. پلیس با گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و ماشین‌های آب‌پاش با تظاهرکنندگان مقابله کرد.

قطر، گاز طبیعی به اتریش صادر می‌کند

شرکت گاز قطر اعلام کرده با یک شرکت اتریشی برای صادرات گاز طبیعی به این کشور قرارداد امضا کرده است. به گزارش رویترز، این شرکت گفته با شرکت ملی نفت و گاز اتریش (OMV) برای صادرات سالانه 1.1میلیون تن گاز طبیعی به این کشور به مدت 5سال قرارداد امضا کرده است. صادرات گاز به اتریش که طرح مشترک بین شرکت گاز قطر و شرکت نفتی شل است از ماه ژانویه 2019 آغاز خواهد شد. این گاز از طریق بندری در هلند به اتریش صادر خواهد شد. میدان‌های گازی قطر سومین میدان‌های بزرگ گازی جهان را تشکیل می‌دهند.

ترکیه اهانت امارات به عثمانی‌ها را شرم‌آور خواند

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: انتشار دروغ و تحریک اعراب و ترک‌ها علیه یکدیگر شرم‌آور است. به گزارش الجزیره، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات تند عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات، درباره فخرالدین پاشا آخرین پادشاه امپراتوری عثمانی در مدینه منوره که مدعی شده بود، این حاکم عثمانی علیه ساکنان این شهر مقدس مرتکب جنایت و سرقت اموال آنها شده تاکید کرد: انتشار دروغ و تحریک اعراب و ترک‌ها علیه یکدیگر شرم‌آور است. وزیر خارجه امارات بار دیگر با انتشار توییتی این پادشاه عثمانی را به آدم‌ربایی، سرقت و زورگیری متهم کرد.

 

ارسال نظر