روایت جدید راهبرد امنیتی امریکا

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵
روایت جدید راهبرد امنیتی امریکا

 فایننشال تایمز:

صفحه اول این روزنامه، به گزارشی از انتشار راهبرد جدید امنیت ملی امریکا اختصاص داشت. به گزارش فایننشال‌ تایمز، چین پس از انتشار راهبرد جدید امنیت ملی امریکا و اعلام این مساله که این کشور آسیایی به عنوان رقیب به دنبال به چالش کشیدن قدرت امریکاست، اعلام کرد که همکاری میان چین و ایالات متحده به نتیجه‌یی برد- برد برای هر دو طرف منجر خواهد شد اما تقابل برای هر دو کشور زیان‌هایی را به همراه خواهد داشت. در راهبرد جدید امنیتی ملی امریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ترامپ چین و روسیه را به عنوان دو کشور رقیب معرفی کرد که به دنبال از بین بردن رفاه و امنیت امریکا هستند. در راهبرد امنیت ملی جدید امریکا محدود کردن روسیه و چین در اولویت قرار ندارد بلکه چالش‌هایی که آنها برای امریکا ایجاد می‌کنند، بررسی شده است. یکی از این چالش‌ها، روابط چین و روسیه با دولت پیونگ یانگ است که امریکا باید بدون ایجاد مشکلی در روابط خود با چین، این کشور را درباره ادامه روابطش با کره شمالی متقاعد کند.

 گاردین:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از هشدار مایکل بارنیر منتشر کرده است. به گزارش تایمز، این مذاکره‌کننده ارشد برگزیت در کمیسیون اتحادیه اروپا خطاب به دولت بریتانیا گفته که این کشور در رابطه با برگزیت باید تمام شرایط اتحادیه اروپا را بپذیرد. آن طور که این روزنامه در گزارش‌ خود نوشته، بارنیر با اشاره به مذاکرات مالی برگزیت اعلام کرده که نمی‌شود در این خصوص خارج از تمام شرایط اتحادیه اروپا و موافق میل بریتانیا تصمیمی گرفت. پیش از این نیز بارنیر گفته بود که این دیدگاه که برگزیت هیچ تاثیر مالی بر زندگی ما نخواهد داشت یا مذاکرات سریع و بدون درد پیش خواهد رفت، اشتباه است. همچنین او خطاب به نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده بود که لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا با مشکلاتی در ساختار دفاعی روبه‌رو خواهد شد.

 تایمز:

سقوط قطار از پل به بزرگراه در واشنگتن چندین کشته و مجروح بر جای گذاشت. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، یک قطار مسافربری در ایالت واشنگتن در شمال‌غربی امریکا روی یک پل بزرگراه از ریل خارج شد و حداقل یک واگن آن به بزرگراه سقوط کرد. هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست اما ریلی که این قطار روی آن حرکت می‌کرد، تازه ساخته شده و نخستین ‌بار بود که قطار از روی آن می‌گذشت. قطار سانحه دیده که متعلق به شرکت حمل و نقل مسافری امتراک بود بین شهرهای تاکوما و المپیا واقع در جنوب سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن حرکت می‌کرد و مقصد نهایی آن شهر پورتلند در ایالت اورگان بود. باند جنوبی بزرگراهی که سانحه قطار در آن روی داده دو لاین از باند شمالی آن مسدود شده است.

 

ارسال نظر